-
Gesloten Green project UPDATE: Multi-Criteria Geschiktheidsanalyse voor Plantage in Balochistan - Fase 1 Voortgang [Zie Bijgewerkte Post]
<\/P> [GEARCHIVEERD - ZIE AUB BIJGEWERKTE POST HIERBOVEN]<\/P> Deze post is verouderd en bevatte fouten. Zie hier mijn laatste Fase 1 Voortgang: https:\/\/community.esri.com\/t5\/gis-life-discussions\/need-guidance-multi-criteria-suitability-analysis\/td-p\/1715157#M1961<\/A><\/P>---<\/P> <\/P> <\/SPAN><\/P>
-
GROEN PROJECT BALOCHISTAN
Titel: GIS voor Water- & Groene Projecten in Balochistan Hallo allemaal, Ik deel een kaart van 5 districten in Balochistan waar GIS waterbeheer en het Groene Balochistan Project kan ondersteunen.<\/P> Gebieden: Quetta, Gwadar, Zhob, Loralai, Qila Saifullah<\/P> Focusgebieden: Grondwater, Waterscheiding, Beplanting,…
-
`Hulp Nodig: Multi-Criteria Geschiktheidsanalyse voor Beplanting in Balochistan`
Hallo ESRI Community, Ik kom uit Balochistan, Pakistan. Ik werk aan een persoonlijk project genaamd "Green Balochistan". Uitdaging: Onze provincie heeft weinig neerslag, hoge verwoestijning en beperkte groene bedekking. Doel: Gebruik GIS om de beste locaties voor boomaanplant te identificeren om de overlevingskans te…
-
Living in Quetta, I see water scarcity every day. But with GIS, we can actually map the problem and find solutions. Here’s what GIS can do for Balo
Living in Quetta, I see water scarcity every day. But with GIS, we can actually map the problem and find solutions. Here’s what GIS can do for Balochistan: 1. **Groundwater mapping** - Identify depleted zones and recharge areas 2. **Karez system monitoring** - Track traditional water channels with satellite data 3.…
-
Gwadar is not just a port. It’s a $200K+ opportunity hub 🇵🇰
Gwadar is not just a port. It’s a $200K+ opportunity hub :pakistan: With CPEC, trade routes, and smart city projects, GIS professionals are in HIGH demand here. On Esri Community I shared how GIS can help: ✅ Port logistics & shipping routes ✅ Smart city planning ✅ Tourism + fisheries mapping ✅ Water resource management in…
-
Tips en trucs voor GIS-integratie
Voor degenen die met succes GIS in een organisatie hebben geïmplementeerd, wat zijn enkele best practices of strategieën voor het integreren van deze nieuwe technologie? Hoe heeft u de adoptie gestimuleerd, cultuurverandering doorgevoerd, weerstand van medewerkers aangepakt en een omgeving gecreëerd waarin iedereen zich op…
-
ArcGIS Pro leren via gevarenkaarten: stormvloed, FEMA-risico en brandhaarden
Hallo Esri Community, Ik heb onlangs een reeks ArcGIS Pro-oefeningen afgerond die gericht waren op GIS-grondbeginselen, ruimtelijke gegevensbeheer, tabelkoppelingen, ruimtelijke analyse, rasteranalyse en ruimtelijke statistieken. Als oefening heb ik verschillende kaarten met betrekking tot gevaren gemaakt voor South…
-
Het benutten van Geospatiale AI voor rampgerelateerde SDG's
Een hot topic voor discussie door cartografen die geïnteresseerd zijn in het vinden van ingangen tot de Sustainable Development Goals Challenge nu de 2026 User Conference bijna plaatsvindt, is hoe geospatiale AI te benutten voor het succesvol realiseren van projecten voor rampenrisicoreductie.<\/P> Begin met het openen van…
-
Hoe wordt GIS gebruikt in MALD-workflows bij projecten zoals I-66 Outside the Beltway?
Met de toenemende populariteit van Digital Delivery in AEC en transport probeer ik beter te begrijpen welke rol GIS speelt wanneer 3D-modellen de juridische bron van waarheid worden.<\/P> Projecten zoals I-66 Outside the Beltway in Virginia laten zien hoe BIM, GIS, LiDAR, dronegegevens en digitale tweelingen beginnen samen…
-
GeoEnvironmental Bewustzijnsparameter voor Surface Tools).
Geomorfometrische Analyse Over Omgevingen: Een GIS-gebaseerd Vergelijkend Kader voor Landoppervlak, Zeeoppervlak en Diepzeebodembeheer" ________________________________________ 1. Probleemstelling Hoewel GIS-tools voor terreinanalyses (helling, kromming, contouren, cut\/fill, zichtveld) goed ingeburgerd zijn voor…
-
The U.S. DOT’s GIS Strategic Plan 2026–2030 points to a more strategic role for GIS in transportation.
For a long time, GIS in transportation was treated mainly as a support function. It helped teams visualize assets, organize data, and improve mapping. Important, yes, but still often seen as something that sat beside planning and operations rather than inside them. What stands out in the U.S. DOT’s GIS Strategic Plan…
-
Citatiegids voor StoryMaps
Ik wist niet zeker of dit de juiste manier was om dit op de hoger onderwijs boards te plaatsen, dus deel ik het hier.<\/P> Een ding dat op mijn lijst staat, is het maken van een werkende citatiegids over hoe je verschillende soorten inhoud of andere gerelateerde bronnen (erkenningen, notities, enz.) in StoryMaps kunt…
-
how to use GIS tools for marien ,underwater
How to use GIS tools to create bathymetric contour management, violations, tin, sea floor, terrain production, and how it is different from surface management.
-
GIS, BIM, and Digital Twins in practice, what’s really working?
Spoiler (Highlight to read)There’s a lot of talk about GIS, BIM, digital twins, and AI all converging, but I’m wondering how mature that really is in day-to-day work. If you’re in infrastructure, AEC, utilities, or public-sector projects, are you seeing this integration happen in a meaningful way? How is GIS being used…
-
Hoe kan GIS ons beter helpen de kwetsbaarheden van energiesystemen te begrijpen?
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en blij om deel uit te maken van deze community. De laatste tijd denk ik na over hoe energiesystemen reageren wanneer belangrijke routes of infrastructuur worden verstoord. Het lijkt erop dat deze situaties vaak worden besproken in termen van aanbod of markten. Maar ik heb het gevoel dat…
-
De watercrisis in landelijke gebieden aanpakken met GIS
Hallo gemeenschap,Ik wil een project starten dat zich richt op het gebruik van GIS om de watercrisis in landelijke gebieden aan te pakken. Specifiek wil ik onderzoeken hoe ruimtelijke analyse kan helpen bij het identificeren van verontreinigde waterbronnen, het in kaart brengen van gebieden met beperkte toegang tot schoon…
-
Legacy StoryMaps converteren (Successen!)
Hallo allemaal!<\/SPAN><\/P>Ik wist niet zeker waar ik dit moest plaatsen - dus voel je vrij om het naar een ander bord te verplaatsen als dit niet de juiste plek is.<\/SPAN><\/P>Ik werk sinds juni 2025 aan het converteren van legacy StoryMaps voor mijn organisatie. <\/SPAN>Het is een avontuur geweest (veel…
-
Hosting ArcGIS Enterprise infrastructure on the cloud
Our organization is planning to have our GIS systems hosted. I want to connect with anybody who had migrated their GIS infrastructure to the cloud so I can ask questions regarding their experience when it comes to challenges of managing and working in GIS after migrating to the cloud. Thanks,
-
Hello
Hi everyone 👋 I’m Maxwell Parirewa, a final-year Geoinformatics student from Zimbabwe with a strong interest in GIS, cartography, and environmental conservation. I’m currently enrolled in ESRI’s Cartography MOOC and would love to connect with other young professionals to share ideas, opportunities, and experiences in the…
-
Logging in Cartopgrapghy.....
I'm having a issue understanding my @_cart login for the first assignment
-
Attribute Table - GIS Newbie
GIS Newbie - Please be kind. Can I ask an odd (probably a beginner level) question? I’ve learned GIS through trial and error… I’ve never went to school for it. Is it normal for a zoning layer or a land use layer to just be polygon data in the attribute table? And then a separate parcel layer goes on top of it to show which…
-
ArcGIS Pro V 3.5.1 ST_Geometry version supported
Hello. I am working on installing PostgreSQL and successfully using it on my ArcGIS Pro. I am using ArcGIS Pro version 3.5.1, and I also downloaded the ArcGIS Pro ST_geometry Library (PostgreSQL). The challenge I am encountering is that I do not know the version of ST_Geometry supported by ArcGIS Pro 3.5.1. I will need…
-
Heeft iemand onlangs maphub co getest? webGIS-initiatief
Hallo iedereen, ik ben een regelmatige gebruiker van ArcGIS en heb echt alle tools en community-inzichten die erbij horen gewaardeerd. Onlangs kwam ik een platform tegen genaamd maphub.co en vond het verrassend intuïtief en goed geschikt voor het delen en verkennen van georuimtelijke datasets.<\/P> Ik ben op zoek naar…
-
Bekijk de aankomende hoogte- en locatieveranderingen van het USA National Spatial Reference System in dit "Ready Set Modernize" xyht-artikel
Tips voor het begrijpen van de hoogte- en locatieveranderingen van het USA National Spatial Reference System "Ready Set Modernize" xyht-artikel * https://www.xyht.com/magazine/magazine-magazine/heights-2025/ * https://issuu.com/diversionspub/docs/heights_-_2025?fr=xKAE9_zU1NQ en enkele trainingsitems van de National…
-
Gebruikt jouw school LibGuides? Ze werken geweldig voor ArcGIS-bronnen!
Hallo allemaal!<\/P> Ik werk momenteel op een hogeschool waar de bibliotheek- en IT-afdelingen zijn samengevoegd (we noemen het LITS - Libraries and Information Technology), en ik heb veel geleerd over bronnen die de bibliotheek heeft die erg nuttig kunnen zijn voor het onderwijzen van GIS-methoden en ArcGIS.<\/P>…