Hallo Esri Community,
Ik heb onlangs een reeks ArcGIS Pro-oefeningen afgerond die gericht waren op GIS-grondbeginselen, ruimtelijke gegevensbeheer, tabelkoppelingen, ruimtelijke analyse, rasteranalyse en ruimtelijke statistieken. Als oefening heb ik verschillende kaarten met betrekking tot gevaren gemaakt voor South Carolina en de Carolinas.
De voorbeelden omvatten:
- Bull Island stormvloedvisualisatie met behulp van orkaanspoordata en een 4 m vloedlaag.
- Verwachte jaarlijkse verlieskaart op county-niveau van South Carolina met gebruik van FEMA National Risk Index-stijl risicocategorieën.
- Geoptimaliseerde Hot Spot-analyse van bosbranden in de Carolinas, die statistisch significante hete en koude clusterpunten toont.
Mijn doel was niet om een definitief operationeel gevarenmodel te produceren, maar om de volledige GIS-werkstroom te oefenen: gegevensvoorbereiding, projectiebewustzijn, tabelkoppelingen, ruimtelijke/rasteranalyse, symboliek, lay-outontwerp en kaartcommunicatie.
Ik zou graag feedback ontvangen over het volgende:
- Zijn de legenda's en risicoklassen duidelijk genoeg voor een algemeen publiek?
- Hoe kan ik de lay-outbalans verbeteren, vooral witruimte, noordpijl grootte, schaalbalken en kaartuitbreiding?
- Wat is de beste manier om aannames en gegevensbronnen te documenteren in een ArcGIS Pro-lay-out?
- Voor de brandhaardkaart, welke aanvullende methodenotities moet ik opnemen zodat de statistische output niet overgeïnterpreteerd wordt?
- Voor stormvloedvisualisatie, welke veelvoorkomende fouten moeten beginners vermijden bij het presenteren van vloedblootstellingskaarten?
De gebruikte gegevensbronnen in de lay-outs omvatten NOAA IBTrACS orkaanspoordata, FEMA-risicogegevens en Esri/OpenStreetMap basismappen waar van toepassing.
Ik sta open voor elke cartografische, analytische of werkstroomfeedback.
Dank u,
Padam