Hallo allemaal!<\/SPAN><\/P>Ik wist niet zeker waar ik dit moest plaatsen - dus voel je vrij om het naar een ander bord te verplaatsen als dit niet de juiste plek is.<\/SPAN><\/P>Ik werk sinds juni 2025 aan het converteren van legacy StoryMaps voor mijn organisatie. <\/SPAN>Het is een avontuur geweest (veel probleemoplossing) maar ik heb veel geleerd. Het heeft ons ook geholpen om betere processen te ontwikkelen voor het behouden en onderhouden van langlopende digitale projecten.<\/SPAN><\/P>We zijn een kleinere instelling - er zijn ongeveer 35 legacy StoryMaps die geconverteerd moesten worden. Sommige daarvan besloot de projectverantwoordelijke hun project stop te zetten (om verschillende redenen) maar de meeste mensen wilden hun werk behouden. Om dat te doen, hebben we goede discussies gevoerd over welke updates\/wijzigingen nodig zouden zijn om aan toegankelijkheidseisen te voldoen en of er nog iets anders toegevoegd moest worden omdat een bepaald hulpmiddel\/functie destijds misschien niet beschikbaar was.<\/SPAN><\/P>Hier is mijn proces voor het samenwerken met onderzoekers & docenten bij het converteren van hun projecten:<\/SPAN><\/P>Identificeer <\/STRONG>de projecten die geconverteerd moeten worden<\/SPAN><\/LI>Ontmoet de persoon <\/STRONG>- bespreek wat ze wel\/niet willen behouden<\/SPAN><\/LI>Als ze het willen behouden <\/STRONG>- maak een plan wat er gedaan moet worden om het bij te werken, en hoe om te gaan met eventuele inhoudsproblemen (gebroken links, ontbrekende afbeeldingen, enz.)<\/SPAN>Het is belangrijk op te merken - ik breng geen inhoudelijke wijzigingen aan in onderzoek, valideer bronmateriaal, voeg geen nieuwe inhoud toe, enz.<\/SPAN><\/LI><\/UL><\/LI>Maak een ArcGIS Groep <\/STRONG>- alle nieuwe\/conceptversies worden gedeeld met de projectverantwoordelijke zodat zij zelf wijzigingen kunnen aanbrengen<\/SPAN><\/LI>Indien mogelijk <\/STRONG>- gebruik de Converter Notebook tool <\/SPAN><\/LI>Als het niet mogelijk is de tool te gebruiken <\/STRONG>- overleg met de projectverantwoordelijke en zorg dat je toegang krijgt tot alle informatieverzamelingen. Deze projecttypes moeten handmatig opnieuw worden opgebouwd.<\/SPAN><\/LI>Maak een Google Doc met gedeelde notities <\/STRONG>- Voeg links toe naar het originele project en de nieuwe versie, en een tabel om wijzigingen bij te houden. De projectverantwoordelijke en ikzelf kunnen commentaar geven en taken aan elkaar toewijzen in het document zonder dat we hoeven te worstelen met e-mail heen en weer.<\/SPAN>StoryMaps Convert - Voorbeeldnotities<\/STRONG><\/A> 12; Voorbeeldsite: <\/STRONG>Musical Geography<\/STRONG><\/A>Ongeveer 15 StoryMaps zijn geconverteerd - dit is een klein deel van de notities. Het document bevat enkele van de daadwerkelijke notities en projectlinks waarmee ik als projectverantwoordelijke heb gewerkt - ik heb het enigszins gegeneraliseerd en de opmerkingen verwijderd om redenen.<\/LI>Dit lijkt veel - maar het was ECHT gemakkelijk om notities op één plek bij te houden, en de projectverantwoordelijken waardeerden het enorm.<\/SPAN><\/LI><\/UL><\/LI><\/UL>Zodra de conversie voltooid is <\/STRONG>- als de projectverantwoordelijke akkoord gaat, maak het project openbaar, werk eventuele gekoppelde website-embeds of links bij naar de nieuwe versie.<\/SPAN>Ik zal het niet mooier maken dan het is - het is een investering om dit te doen (ik doe daarnaast ook al mijn reguliere andere werkzaamheden) maar ik vond dat de investering het waard was omdat de informatie waardevol is en deze projecten nog steeds actief waren. Digitale projectbehoud is ook een grote vraag binnen instellingen, dus het was een succes om dit overal te doen. Mensen waren echt geweldig en ontzettend blij dat ze hun projecten voor de lange termijn konden behouden.<\/SPAN>
Hoe dan ook - dat is mijn mening! Als iemand dit proces momenteel uitvoert, het is werk maar het is de moeite waard. Grote dank aan @ThePreatorian<\/a> en vele anderen die me hebben geholpen met mijn gekke vragen.<\/SPAN>
Veel succes allemaal!<\/SPAN>