Hi all,
I'm a bit stuck trying to generate multiple HTML tables (or conditionally visible table rows) in a popup based upon the value of fields in an array. In this case, multiple tests are being performed (up to five) on one meter, but I only want to show results tables for tests that were actually performed so that I don't have blank table rows and/or use more real estate than necessary. The data is flat, so there are redundant fields (as you can see in the global variables) rather than a one-to-many relationship. There is one Boolean field (ADD_TEST_#) that is flipped from "No" to "Yes" before each test is performed. Each has a default value of "No". The code below works great for the first test, but fails to create any additional tables in the popup for additional test. I realize the code could be optimized, but I don't want to spend too much more time on this until I know this is achievable.
var myList = [$feature.ADD_TEST_1, $feature.ADD_TEST_2, $feature.ADD_TEST_3, $feature.ADD_TEST_4, $feature.ADD_TEST_5]
var field1 = [IIF(IsEmpty($feature.T1_VOL_MIN), "No Value", $feature.T1_VOL_MIN), IIF(IsEmpty($feature.T2_VOL_MIN), "No Value", $feature.T2_VOL_MIN), IIF(IsEmpty($feature.T3_VOL_MIN), "No Value", $feature.T3_VOL_MIN), IIF(IsEmpty($feature.T4_VOL_MIN), "No Value", $feature.T4_VOL_MIN), IIF(IsEmpty($feature.T5_VOL_MIN), "No Value", $feature.T5_VOL_MIN)]
var field2 = [IIF(IsEmpty($feature.T1_TVOL_FLWD), "No Value", $feature.T1_TVOL_FLWD), IIF(IsEmpty($feature.T2_TVOL_FLWD), "No Value", $feature.T2_TVOL_FLWD), IIF(IsEmpty($feature.T3_TVOL_FLWD), "No Value", $feature.T3_TVOL_FLWD), IIF(IsEmpty($feature.T4_TVOL_FLWD), "No Value", $feature.T4_TVOL_FLWD), IIF(IsEmpty($feature.T5_TVOL_FLWD), "No Value", $feature.T5_TVOL_FLWD)]
var field3 = [IIF(IsEmpty($feature.T1_ACCURCY), "No Value", $feature.T1_ACCURCY), IIF(IsEmpty($feature.T2_ACCURCY), "No Value",$feature.T2_ACCURCY), IIF(IsEmpty($feature.T3_ACCURCY), "No Value", $feature.T3_ACCURCY), IIF(IsEmpty($feature.T4_ACCURCY), "No Value", $feature.T4_ACCURCY), IIF(IsEmpty($feature.T5_ACCURCY), "No Value", $feature.T5_ACCURCY)]
for (var v in myList){
if(myList[v] == "Yes"){
var testNum = (v + 1)
var i = v
var firstField = field1[i]
var secondField = field2[i]
var thirdField = field3[i]
var myTable = {
"type" : "text",
"text" : `
<table style="width:80%">
<tbody>
<tr style="background-color:#636363;color:#FFFFFF;font-size:16px;text-align:center;">
<td colspan="2">
<span style="font-size:16px;">
<strong>Test ${testNum} Results</strong></span>
</td>
</tr>
<tr>
<td>
<span style="font-size:14px;">
<strong>Volume Min</strong></span>
</td>
<td>
<span style="font-size:14px;">${firstField}</span>
</td>
</tr>
<tr style="background-color:#d9d9d9;">
<td>
<strong>Total Volume Flowed</strong></span>
</td>
<td>
<span style="font-size:14px;">${secondField}</span>
</td>
</tr>
<tr>
<td>
<strong>Accuracy (%)</strong></span>
</td>
<td>
<span style="font-size:14px;">${thirdField}</span>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
`
}
return myTable
}else{
return "No results for Test " + (v + 1)
}
}
@XanderBakker @PaulBarker, any thoughts on what may be causing the issue?
Thanks in advance!
Peter