Select to view content in your preferred language

How to correctly set minScale and maxScale of a FeatureLayer?

7816
2
02-08-2011 08:12 PM
Muhammad_Abdul_HadiMuhammad_Ab
Deactivated User
Hi,
I am desperately trying to set minimum and maximum scale of a feature layer using WKID 4326 as follows but I fail to do so what am I missing?
var featureLayer = new esri.layers.FeatureLayer("http://myserver/ArcGIS/rest/services/myservice/MapServer/1",{
          mode: esri.layers.FeatureLayer.MODE_ONDEMAND,
          outFields: ["*"],
  });
featureLayer.maxScale=0;
featureLayer.minScale=10000/111195; //Convert to decimal degrees
map.addLayer(featureLayer);
0 Kudos
2 Replies
HemingZhu
Frequent Contributor
Hi,
I am desperately trying to set minimum and maximum scale of a feature layer using WKID 4326 as follows but I fail to do so what am I missing?
var featureLayer = new esri.layers.FeatureLayer("http://myserver/ArcGIS/rest/services/myservice/MapServer/1",{
          mode: esri.layers.FeatureLayer.MODE_ONDEMAND,
          outFields: ["*"],
  });
featureLayer.maxScale=0;
featureLayer.minScale=10000/111195; //Convert to decimal degrees
map.addLayer(featureLayer);

If i interpreted your code in GIS terms, your feature layer will not show when zoomed out beyond 1:(10000/111195), meaning you will have to have your map zoom way beyond 1:1 for your layer to show up!!!  Try this: minScale = 10000 (1:10000) or minScale =111195 (1:111195). Not the way you set up. Look at your REST service for reference..
0 Kudos
Muhammad_Abdul_HadiMuhammad_Ab
Deactivated User
If i interpreted your code in GIS terms, your feature layer will not show when zoomed out beyond 1:(10000/111195), meaning you will have to have your map zoom way beyond 1:1 for your layer to show up!!!  Try this: minScale = 10000 (1:10000) or minScale =111195 (1:111195). Not the way you set up. Look at your REST service for reference..

Well it does make sense after I set the min and max scale in MXD and then published it. Even it was map was WGS 84 it have scale in meters rather than in Decimal degrees.

I did not try set the min max scale via code as after setting scale range in MXD, added feature layer get same same values for min and max scale automatically.
0 Kudos