ArcGIS Connectors voor Power Automate wordt regelmatig bijgewerkt om nieuwe functies, verbeterde snelheid en bruikbaarheid, en bugfixes te bieden. De update 2023.3 is een kwaliteitsrelease. Prestatieverbeteringen, nieuwe acties en bugfixes zijn aangebracht voor de volgende functies. <\/P>
Deze release zal beginnen met uitrollen op 18 september 2023. Het kan tot 48 uur duren voordat het in alle regio's is uitgerold (tot twee weken voor overheidsniveau-sites). <\/EM><\/P>Als u de wijzigingen niet ziet, moet u mogelijk uw cache wissen en uw webbrowser opnieuw starten om de wijzigingen in Power Automate te zien.<\/P>Zoals altijd horen we graag van u over verbeteringen of problemen waar u over wilt praten.<\/P> <\/P>---<\/P>ArcGIS Enterprise<\/FONT><\/P>Als u naar de User Conference van dit jaar in San Diego was gegaan, had u het team misschien horen noemen dat er ondersteuning komt voor ArcGIS Enterprise binnen Power Automate. Welnu, het is eindelijk hier! We rollen de ArcGIS Enterprise-connector gefaseerd uit.<\/P>De eerste fase, die nu beschikbaar is in Power Automate, bevat alle CRUD-gebaseerde bewerkingen die ook in de ArcGIS-connector te vinden zijn. U kunt bijvoorbeeld records en bijlagen in uw feature layers toevoegen, verwijderen of bijwerken zoals u dat zou doen met de ArcGIS-connector. <\/P>
<\/span><\/P>De tweede fase van de ArcGIS Enterprise-connector zal de resterende acties bevatten die betrekking hebben op geocodering, geoverrijking en netwerken. We werken ook aan het toevoegen van webhook-ondersteuning voor ArcGIS Enterprise 11.2 en hoger. In de huidige fase van de connector moet u de webhook handmatig instellen op uw feature layer.<\/P>Details over hoe dat gedaan wordt, zijn te vinden hier<\/A>.<\/P>Opmerking: Dit is een preview-actie omdat ondersteuning voor webhooks pas volledig geïntegreerd zal zijn bij de release van ArcGIS Enterprise 11.2. <\/EM><\/P>Enkele opmerkingen over de ArcGIS Enterprise-connector voordat ik doorga naar het volgende onderwerp. <\/P>Vereisten<\/STRONG><\/U>: <\/P>- De ArcGIS Enterprise-connector ondersteunt ArcGIS Enterprise 11.0 en hoger<\/P>- Om de webhook-preview te gebruiken, moet u ArcGIS Enterprise 11.1 of hoger hebben<\/P>- Uw Enterprise-instantie moet toegang hebben tot internet (of ten minste toegang tot Power Automate zelf). De connector werkt niet achter een firewall of in een losgekoppelde omgeving. <\/P>Alle setup-informatie is hier te vinden in onze documentatie. <\/P>Documentatie<\/STRONG>:
Stel de ArcGIS Enterprise-connector in94ArcGIS voor Microsoft 365 | Documentatie<\/A><\/P> <\/P>
Find Address Candidates<\/FONT><\/P>Terwijl we verschillende flows en feedback van u hebben doorgenomen, was een veelgehoorde vraag om de mogelijkheid te hebben aangepaste geocoders<\/EM> te gebruiken in de geocodering-acties, Find Address Candidate <\/EM>en Geocode Addresses<\/EM>. Standaard geven deze twee acties het beste resultaat terug van de
ArcGIS World Geocoding Service, <\/A>en u kunt die waarden doorgeven aan een andere actie of applicatie.<\/P>Dynamisch geeft het alleen het beste resultaat terug. Bijvoorbeeld, wanneer ik 15 Maple Street<\/EM> geocodeer, krijg ik na afloop van de flow de beste match. Ik heb bewust geen andere informatie doorgegeven dan de straatnaam. Als leuk weetje is dit een van de
meest voorkomende<\A> straatadressen in de Verenigde Staten.
In de resultaten lijkt het erop dat de World Geocoder mij een locatie in Engeland gaf. Zelfs de score die werd teruggegeven is niet 100 (wat betekent dat het geen perfecte match was). <\P>
Laten we nu dezelfde variabele doorgeven aan de nieuwe actie Find Address Candidates. Het eerste verschil in deze actie is dat je de geocoder kunt wijzigen. Deze lijst wordt dynamisch gevuld vanuit je ArcGIS Online (en uiteindelijk Enterprise) organisatie. Voor dit voorbeeld gebruik ik nog steeds de ArcGIS World Geocoding Service.

Wanneer ik hetzelfde adres gebruik, ziet het resultatenvenster er iets anders uit. In dit resultaat is het nu gesorteerd op Top candidate.

Als ik naar de ruwe output kijk, zie ik dat er meerdere resultaten zijn voor dit adres.

Vanuit deze actie kan ik nu ofwel de top candidate doorgeven of een flow maken die resultaten filtert op basis van een score van 80 of hoger. Ik moedig u aan om met deze actie te experimenteren en deze in uw flows te gebruiken, omdat het nieuwe mogelijkheden opent met aangepaste geocoders binnen uw organisatie.

Token Expiration / Manual Sign In<\\FONT>
Een workflow die een grote hindernis was om te overwinnen in ArcGIS Connectors voor Power Automate was het handmatig vernieuwen van uw verbinding telkens wanneer het token verliep. Bijvoorbeeld als uw organisatie een time-out van 14 dagen had op uw login, moest u manual de referenties vernieuwen om uw flows actief te houden. Dat is niet langer het geval en is sinds begin mei 2023 geïmplementeerd.
We hebben interne tests uitgevoerd en bevestigd dat zelfs met een token-timeout van 90 dagen, zolang u een flow uitvoert met dezelfde referenties, het token automatisch wordt vernieuwd en u niet handmatig hoeft in te loggen.
Attachment Support
Hoewel dit al enige tijd in de connector zit, wilde ik het hier in deze post benadrukken.
- Ondersteuning toegevoegd voor het gebruik van Attachments in ArcGIS Connectors voor Power Automate
Attachment Triggers
- Wanneer een attachment wordt gemaakt
- Wanneer een attachment wordt verwijderd
- Wanneer een attachment wordt bijgewerkt

Attachment Actions
- Add attachment
- Query attachment
- Get attachment
- Delete attachment
- Get attachment from URL
actie - Exporteren naar EsriJSON geeft niet de juiste waarden terugEen bug opgelost met betrekking tot de Fetch updates en wijzigingen acties - Fetch updates filteren de resultaten niet op de geselecteerde Feature LayerEen bug opgelost met betrekking tot CRUD-bewerkingen voor feature layers - Een record aanmaken mislukt wanneer alleen "Toevoegen" is ingeschakeld in de instellingenEen probleem opgelost waarbij Fetch updates, wijzigingen en verwijderingen onverwachte wijzigingen teruggaf in het resultatenlichaamEen probleem opgelost met triggers die faalden voor bepaalde lagenEen probleem opgelost met inconsistentie in runtimes bij langere flowsEen probleem opgelost wanneer een flow lege geometrie bevatte en niet zou voltooienEen probleem opgelost waarbij het bijwerken van een record een nummer vereiste maar een string wasEen probleem opgelost waarbij een query geen records retourneerde, zelfs met de juiste queryparametersEen zeldzaam probleem opgelost met Create a feature layer wanneer een laag toegevoegd aan ArcGIS Online gegevensvelden samenvoegdeUI/UX verfijningenEen probleem opgelost waarbij de watermerktekst niet verscheen voor Ring Buffers onder de Geoenrichment actie
Verbeteringen in gebruiksgemak
- Gebruikers kunnen nu kiezen welke bewerkingsopties ze beschikbaar willen hebben voor hun feature layer. Voorheen was het verplicht om toevoegen, verwijderen en bijwerken aangevinkt te hebben voor bewerking.
- Meerdere foutmeldingen bijgewerkt naar een menselijk leesbaar formaat
- Tokenverlopen worden afgehandeld door de organisatie van de gebruiker en refresh tokens hoeven niet handmatig te worden bijgewerkt
---
De ArcGIS Connectors voor Power Automate connector blijft groeien en uitbreiden. We werken aan de volgende fase van ArcGIS Enterprise-ondersteuning en zullen die in de komende maanden uitrollen. We hebben ook jullie feedback verzameld en werken aan enkele nieuwe helper actions en zoeken manieren om automatisering leuk en spannend te maken.
Zoals altijd horen we graag jullie gedachten en feedback over de connector (of die nu positief of negatief is). We gedijen op het begrijpen hoe je Power Automate en de ArcGIS Connector binnen je organisatie gebruikt. Laten we automatisering onderdeel maken van de dagelijkse routine van je groep!