In mijn 8 jaar bij Esri heb ik meer dan 35 conferenties bijgewoond en de herinneringen die het meest blijven hangen zijn wanneer ik in contact kom met Esri's studentassistenten. Interactie met de studentassistenten is altijd een hoogtepunt voor mij, omdat ik graag hoor over hun GIS-reizen en hoe hun conferentie-ervaring hun professionele groei en loopbaanpad ondersteunt. Wat nog beter is, is wanneer ik een nieuwe Esri-medewerker tegenkom die ik herken van het zijn van een eerdere studentassistent! Mijn naam is Rosemary Boone, Sr. Industry Marketing Manager bij Esri en lid van de Esri Young Professionals Network Advisory Board. In deze blogpost duik ik diep in Esri's Student Assistantship Programma.
Studentassistenten zetten zich vrijwillig in tijdens een Esri-conferentie om samen te werken met Esri-medewerkers en te helpen bij de registratie van deelnemers, het monitoren van technische sessies, conferentielogistiek, de Esri Store en andere taken tijdens de jaarlijkse conferenties van Esri. Deze conferenties kunnen variëren van twee tot zeven dagen.
Studentassistentiemogelijkheden worden aangeboden op deze conferenties:
- Esri Federal GIS Conference
- Esri Developer Summit
- Esri Energy Resources GIS Conference
- Esri User Conference
Contact maken met studentassistenten op eerdere Esri User Conferences.
Geschiktheid
Hier zijn een paar vereisten om te overwegen afhankelijk van waar je bent in je academische carrière:
- Bachelorstudent: Vierdejaars bachelorstudenten kunnen solliciteren
- Masterstudent: Elke masterstudent kan solliciteren
Alle studenten moeten interesse hebben in het toepassen van georuimtelijke toepassingen en concepten in hun studie.
Wat levert het mij op?
Esri Student Assistantships worden beschouwd als vrijwilligersmogelijkheden. In ruil voor het vrijwillig inzetten van je tijd, zijn er tal van voordelen die je ontvangt als je wordt geselecteerd om deel te nemen:
- Gratis registratie voor de conferentie
- Hotelaccommodaties
- Maaltijdvergoeding
- Netwerkmogelijkheden
- Mogelijkheid om conferentiesessies en andere activiteiten bij te wonen
- Waardevolle werkervaring en professionele ontwikkeling om aan je cv toe te voegen
Alle geselecteerde studentassistenten zijn verantwoordelijk voor hun eigen reis naar en van de conferentie. Kom gewoon naar de conferentie en wij helpen je met de rest!
Solliciteren
Elk jaar openen de sollicitaties in het najaar, maar de sluitingsdata variëren afhankelijk van wanneer de conferenties gedurende het jaar plaatsvinden.
Bekijk de data voor elke conferentie door op de onderstaande links te klikken:
Esri Federal GIS Conference
Esri Developer & Technology Summit
Esri Energy Resources GIS Conference
- mei 2027 | Houston, TX
- Aanmeldingsdeadline: 1 mrt 2027 (GESLOTEN)
- Aanmelding heropent: september 2026
Esri User Conference
- juli 2026 | San Diego, CA
- Aanmeldingsdeadline: 1 mei 2027 (GESLOTEN)
- Aanmelding heropent: september 2026
Je kunt meer leren over hoe je kunt solliciteren voor deze ervaringen op de Esri Careers website.
Hoor van eerdere studentassistenten
Hailey Richardson
Esri Federal GIS Conference Student Assistant '25
'Stel je voor dat je omringd bent door de slimste geesten in GIS, baanbrekende technologieën verkent en nieuwe manieren ontdekt waarop jouw werk echt impact kan maken.
'Deze blogpost gaat over mijn onvergetelijke ervaring die mijn passie versterkte om de wereld te veranderen—één kaart tegelijk.'"',' field_62':'Lees over Hailey's ervaring >>',' field_63':' ',' field_64':'Leena Abdulqader',' field_65':'Esri Energy Resource GIS Conference Student Assistant '25',' field_66':'Toen ik de kans zag om vrijwilliger te zijn op de Esri Energy Resources GIS Conference, voelde ik me er meteen toe aangetrokken. Een kans om sessies op hoog niveau bij te wonen, professionals te ontmoeten, achter-de-schermen toegang tot de conferentie te krijgen en te helpen bij het organiseren van een groot evenement? Reken maar op mij! ',' field_67':' ',' field_68':'Lees over Leena's ervaring >>',' field_69':' ',' field_70':'Jing Hu',' field_71':'Esri Developer Summit Student Assistant '24',' field_72':'"De 2024 Esri Developer Summit (Dev Summit) bood mij een oogopenende ervaring die liet zien wat GIS kan doen buiten mapping en visualisatie. Deze conferentie was anders dan elke academische conferentie die ik eerder had bezocht. Het is gericht op een gemeenschap van GIS-gebruikers en ontwikkelaars, en het was opwindend om mezelf tussen hen te vinden, deel te nemen aan dialogen die direct ingingen op de uitdagingen in mijn onderzoek. Als onderzoeker en student die bijna vier jaar ArcGIS-producten heeft gebruikt op de universiteit, sprak ik met ontwikkelaars die mijn onderzoeksproblemen oplosten."',' field_73':' ',' field_74':'Lees over Jing's ervaring >>',' field_75':' ',' field_76':'Mingxin Liu',' field_77':'Esri Developer Summit Student Assistant '24',' field_78':'"Op de 2024 Esri Developer Summit bevond ik me in een wereld waar de nieuwste GIS-technologieën werden besproken en live gedemonstreerd. Mijn taken waren divers zoals helpen bij registratie, sessies faciliteren en ondersteuning bieden aan de Esri Store. Dit gaf me de kans om deelnemers uit de hele wereld te ontmoeten. Ik kon sessies bijwonen die een breed scala aan onderwerpen besloegen, van innovatieve toepassingen van ArcGIS in stedelijke planning tot het baanbrekend gebruik van kunstmatige intelligentie in ruimtelijke analyse. Als tweedejaars student die weinig weet over het vakgebied was deze ervaring zeer waardevol."',' field_79':'Lees over Mingxin's ervaring >>',' field_80':' ',' field_81':'Jocelyn Torres',' field_82':'Esri User Conference Student Assistant '24',' field_83':'"Als jong persoon die bijna klaar is met een bachelor marketing, nam ik strategisch deel aan Esri User Conference, 's werelds grootste GIS-conferentie, als studentassistent. Esri UC gaf me de kans mensen te ontmoeten die ik anders niet zou hebben ontmoet. Het haalde me uit mijn comfortzone door te spreken bij de YPN-stand en contact te leggen met professionals uit diverse vakgebieden."',' field_84':'Lees over Jocelyn's ervaring >>',' field_85':' ',' field_86':'Samuel Akinnusi',' field_87':'Esri User Conference Student Assistant '23',' field_88':'"De echte hoogtepunten van mijn ervaring als studentassistent waren niet alleen de taken zelf maar ook de connecties die ik onderweg maakte. Interactie met deelnemers was iets waar ik veel aandacht aan besteedde tijdens mijn dienst. Ik besloot mezelf te zijn en open te staan voor diverse perspectieven, wat me hielp veel mensen te ontmoeten. Deze interacties waren kansen om betrokken te raken, te leren en te inspireren. Mijn naam is Samuel Akinnusi, en dit artikel gaat over mijn reis en ervaring als eerste keer studentassistent op de 2023 Esri UC."',' field_89':'Lees over Samuel's ervaring >>',' field_90':' ',' field_91':'Om alles te leren over alle studentenprogramma's die bij Esri worden aangeboden, inclusief stages, ',' field_92':'verwijs naar deze blogpost.'}}
Read about Hailey's experience >>
Leena Abdulqader
Esri Energy Resource GIS Conference Student Assistant ’25
When I saw the opportunity to volunteer at the Esri Energy Resources GIS Conference, I immediately felt drawn to it. A chance to attend high-level sessions, meet professionals, get behind-the-scenes conference access, and help run a major event? Count me in!
Read about Leena's experience >>
Jing Hu
Esri Developer Summit Student Assistant ’24
“The 2024 Esri Developer Summit (Dev Summit) provided me with an eye-opening experience showcasing what GIS can do beyond mapping and visualization. This conference was unlike any academic conference I had been to in the past. It’s tailored for a community of GIS users and developers, and it was exhilarating to find myself among them, engaging in dialogues that directly addressed the challenges in my research. As a researcher and a student who has used ArcGIS products for almost four years in college, I conversed with developers who resolved my research challenges.”
Read about Jing's experience >>
Mingxin Liu
Esri Developer Summit Student Assistant ’24
“At the 2024 Esri Developer Summit, I found myself immersed in a world where the latest GIS technology advancements were discussed and showcased in real-time. My responsibilities were diverse such as assisting with registration, facilitating sessions and supporting the Esri Store. This gave me a chance to meet and greet attendees from around the world. I was able to attend sessions that spanned a wide range of topics, from innovative applications of ArcGIS in urban planning to the groundbreaking use of artificial intelligence in spatial analysis. As a sophomore in college who knows little about the field, this experience of attending this summit was fruitful.”
Read about Mingxin's experience >>
Jocelyn Torres
Esri User Conference Student Assistant ’24
“As a young individual nearing the completion of a bachelor’s degree in marketing, I made the strategic decision to attend Esri User Conference, the world’s largest GIS conference, by being a student assistant. Esri UC provided me with the opportunity to meet individuals I wouldn’t have encountered otherwise. It took me out of my comfort zone by speaking at the YPN booth and connecting with professionals in diverse fields.”
Read about Jocelyn's experience >>
Samuel Akinnusi
Esri User Conference Student Assistant ’23
“The true highlights of my student assistantship experience weren't just the tasks themselves but the connections I made along the way. Interacting with attendees was something I ensured I did a lot while on duty. I decided to be myself and be receptive to diverse perspectives, and this helped me meet a lot of people. These interactions were opportunities to engage, learn, and inspire. My name is Samuel Akinnusi, and this article is about my journey and experience as a first-time student assistant at the 2023 Esri UC.”
Read about Samuel's experience >>
To learn about all the student programs offered at Esri, including internships, refer to this blog post.