Hallo allemaal! Mijn dochter smeekt me al een tijd om naar haar klas te komen en iets te doen .<\/EM> Ik ga binnenkort met zwangerschapsverlof en ik denk dat dat het perfecte moment is om een klasbezoek te organiseren. Ik weet dat ik over GIS wil presenteren, maar het probleem is... Hoe maak ik het spannend/boeiend voor een groep 5-6-jarigen? <\/P>Enkele van mijn eerste ideeën zijn:<\/P>Kaarten delen die ze misschien al kennen (100 Acre Woods, kaart van Dora the Explorer, enz.) en bespreken wat kaarten zijn<\/LI>Een kaart maken van onze staat, dan onze stad, vervolgens de buurt van de school, en tenslotte de school zelf om te zien of ze kunnen raden wat de kaarten op elk niveau laten zien<\/LI>Kort praten over wat ik doe in mijn werk en hoe gaaf dat is<\/LI>Kaarten-gerelateerde boeken meenemen waar ze tijdens hun vrije keuze tijd naar kunnen kijken (ik heb er veel verzameld tijdens de Esri UC!)<\/LI>Een groot stuk papier over het whiteboard (of de vloer) leggen en de hele klas laten bijdragen aan een nepkaart<\/LI>Op zoek gaan naar enkele printbare activiteiten gerelateerd aan kaarten<\/LI>Een "flyer" maken die ze mee naar huis kunnen nemen met links naar leuke story maps, video's, enzovoort en meer informatie over wat GIS is<\/LI><\/UL>Laat hieronder je eigen ideeën en links achter! Ik zal zeker delen hoe het gaat. 🙂<\/span><\/P>