Welkom bij het tweede deel van Product Advocacy's volledig onofficiële, terugkerende GeoNet-post! <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Voor het geval je mijn <\/SPAN>eerste bericht<\/SPAN><\/A> een paar weken geleden hebt gemist, "This Week's Picks" is een (losjes) tweewekelijkse blog waarin ik enkele van mijn favoriete <\/SPAN>ArcGIS Online<\/SPAN><\/A> content met je deel. <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>--------------------<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>We hebben de afgelopen weken talloze bosbranden in Californië gezien. Twee branden buiten Redlands regenden as op de Esri-campus en zorgden ervoor dat ik Twitter bleef verversen om nieuwsupdates te krijgen. Toen ik de locatie van de brand en evacuatiezones moest weten, vertrouwde ik op ArcGIS Online Web Applications die ik via Twitter-links vond. <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>In de hele staat hebben overheidsinstanties geweldig werk geleverd door het publiek vergelijkbare apps te bieden met live bijgewerkte lagen die evacuatiezones, noodopvanglocaties, brandperimeters, wegafsluitingen en andere belangrijke locaties tonen. <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>In situaties als deze is het cruciaal dat lagen up-to-date en nauwkeurig zijn, en dat apps snel laden voor tienduizenden, zo niet honderdduizenden mensen. <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>ArcGIS Online is ontworpen om zware belasting aan te kunnen. Echter moeten lagen, kaarten en apps correct worden geconfigureerd om ten volle te profiteren van onze <\/SPAN>geospatial cloud<\/SPAN><\/A>’s schaalbaarheid. Daarom wil ik deze week wat content uitlichten over het maximaliseren van de prestaties van zwaar gebruikte, publiek toegankelijke (vaak rampenrespons) applicaties. Veel van deze ideeën zijn ook toepasbaar op dagelijkse workflows. <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Configureer Lagen en Apps voor Hoge Vraag:<\/STRONG><\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Naarmate burgers zich wenden tot ArcGIS Online-gehoste apps om veilig te blijven, is het van het grootste belang dat de configuratie van lagen, kaarten en apps geoptimaliseerd is om een groot aantal bezoekers aan te kunnen. ArcGIS Online Product Manager Kelly Gerrow-Wilcox’s <\/SPAN>blogpost<\/SPAN><\/A> gaat diep in op hoe je high-demand apps configureert. <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>Aanvullende Referenties:<\/SPAN><\/P><\/P> <\/<span> Beheer Gehoste Feature Layers Optimaliseer Kaarten voor Hoge Vraag
Gebruik Vector Basemaps Standaard in ArcGIS Online:
Vector tile basemaps zijn sinds december 2016 beschikbaar in ArcGIS Online maar zijn standaard in Basemap Galleries alleen voor Organisaties gemaakt na de juni-update van ArcGIS Online in 2019. Vector tiles presteren beter dan raster tiles om de volgende redenen : de kleinere bestandsgrootte van vector tiles betekent snellere laadtijden, en vector tekenen maakt betere aanpassing aan verschillen in schermresolutie tussen apparaten mogelijk. Als je een ArcGIS Online organisatie hebt die ouder is dan juni 2019, deze blog legt uit hoe je vector tile basemaps standaard maakt in de Basemap Gallery :
Aanvullende Referenties :
Create Hosted Feature Layer Views for Disaster Response Apps
Een professor aan mijn alma mater Johns Hopkins, Paul Doherty adviseert ook de National Alliance for Public Safety GIS Foundation. In deze vijf minuten durende video, demonstreert Paul het maken van Hosted Feature Layer Views en bespreekt hij hun belang in rampenresponsapplicaties.
Aanvullende Referenties:
--------------------
If you currently need GIS assistance with a disaster please contact
Als je geïnteresseerd bent, zou ik graag contact maken op LinkedIn. Je kunt me ook volgen op Twitter. Ik plaats / tweet regelmatig GIS(ish) inhoud op deze platforms.
-Peter
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.