<\/HEAD>
Ik heb momenteel een 5 jaar oude Dell Optiplex 920 met de volgende specificaties<\/P>
Intel4 Core217-4770<\/P>
16GB (4x4GB) 1600MHz DDR3 RAM<\/P>
GeForce GTX 1050 Ti<\/P>
Samsung 850 EVO 512 GB SSD opstartschijf<\/P>
1TB 7200 rpm opslagschijf<\/P>
<\/P>
Het is mijn beurt om dit jaar een nieuwe machine te krijgen en ik weet niet zeker of ik een high-end gaming desktop moet bouwen, of een echt werkstation moet aanschaffen. Ik beheer de water-, riool-, afwaterings- en bestemmingsplankaarten van onze stad. Op dit moment is de machine vrij traag bij het gebruik van ArcGIS Desktop 10.6. Bij het werken in ArcMap krijg ik vaak vastlopers en "Niet Reagerend" meldingen. Ik heb ook verschillende jaren aan luchtfoto's in mijn kaart, evenals lagen voor water, riool, afwatering, bestemmingsplan enzovoort. De luchtfoto's zijn niet opgeslagen op een lokale machine, ze worden benaderd via de NC OneMap-server. Ik ben niet 100% zeker of de vertragingen worden veroorzaakt door ons netwerk, of door mijn hardware.<\/P>
<\/P>
Wat zou u aanbevelen als specificaties voor een nieuwe machine? Ik word misschien gedwongen om een Dell-machine te nemen door onze "IT"-afdeling, maar misschien kan ik daar onderuit praten als er iets beters is.<\/P><\/BODY><\/HTML>