<\/HEAD>
Er was eens in het verleden dat ons bedrijf begon met het gebruik van gis\/arcmap. Jarenlang heeft de enige giswerker en verschillende tijdelijke medewerkers shapefiles, projecten en wat al niet op een gedeelde schijf in het netwerk opgeslagen, losjes georganiseerd op onderwerp, thema, project, wat op dat moment passend leek.<\/P>
Sommige bestanden zijn duplicaten of bijna duplicaten (wat erger is), verspreide shapefiles behoren tot hetzelfde project, features in een fgdb behoren niet altijd tot hetzelfde project en om het nog erger te maken zal de collega over een jaar of zo met pensioen gaan. Op dit moment kan ik hem nog aanspreken dus voel ik de drang om onze gisdata te herstructureren.<\/P>
<\/P>
Ik zoek een methode om al onze gisdata zo te structureren dat het duidelijk is wat we hebben, hoe actueel of verouderd het is en waar het is opgeslagen.<\/P>
<\/P>
Welke strategie gebruikt u om uw data op te slaan, hoe houdt u wijzigingen bij, welke naamgevingsconventies gebruikt u? Is er een whitepaper over hoe je deze dingen moet doen? Richtlijnen?<\/P>
<\/P>
Uw mening wordt zeer gewaardeerd, alvast bedankt voor uw tijd.<\/P>
<\/P>
Met vriendelijke groet,<\/P>
<\/P>
Bert <\/P><\/BODY><\/HTML>