<\/HEAD>
Hallo aan de community, George hier!<\/P>
Als onderdeel van mijn PhD moet ik de rivieren van Noord-Peloponnesos, Griekenland in kaart brengen. Ik heb twee DEM's gedownload van Nasa Reverb, die ik heb verbonden met "mosaic to new raster". Ik ben begonnen met het gebruikelijke proces van "fill", "flow direction" en "flow accumulation" om de rivieren van het gebied te kunnen analyseren. Maar helaas loop ik tegen twee problemen aan.<\/P>
Het eerste is dat de resultaten die ik krijg van de Flow Direction tool verkeerd zijn en ik kan geen oplossing vinden, wat ik ook probeer. Zoals je kunt zien op de eerste screenshot zijn er enkele horizontale stroomlijnen die geen zin hebben. Ik heb geprobeerd de waarden te bewerken (probeerde ArcMap waarden lager dan 1 uit te sluiten) van de originele raster en daarna "fill" te gebruiken maar dat voorkomt niet dat de "fill" tool deze gebieden negeert (derde screenshot).<\/P>
Het tweede probleem (dat lijkt verbonden te zijn met het eerste) is dat ik besloot toch door te gaan naar de volgende stap en "Flow Accumulation" te gebruiken omdat sommige gebieden goed leken en te zien wat er gebeurt.<\/P>
Zoals je kunt zien op de tweede screenshot volgen de stroomaccumulatielijnen de vorm van de kustlijn en strekken zich dan uit in zee. Voor zover ik begrijp volgen deze stroomaccumulatielijnen de stroomrichtingslijnen dus het probleem ontstaat wanneer ik de "flow direction" tool gebruik.<\/P>
Kun je alsjeblieft helpen? Ik ben vrij nieuw hierin dus vergeef mijn onwetendheid.<\/P>
Als het een probleem is met de originele data en het probleem niet kan worden opgelost, is er dan een manier om dit te omzeilen?<\/P>
<\/P>
Dank je!<\/P>
<\/P>
.png)
<\/P>
<\/P>
<\/P>
<\/P>
<\/P>
<\/P><\/BODY><\/HTML>