Hallo allemaal -
Ik weet niet zeker wat de beste plek is om dit te plaatsen - als er een beter forum is om het te plaatsen, laat het me weten dan kan ik het verplaatsen!
Op de hogeschool waar ik werk, zijn IT en Bibliotheek bijna volledig samengevoegd tot dezelfde afdeling. IT-kantoren zijn ook gehuisvest in de Bibliotheek (dus ik woon ook grotendeels in de bibliotheek).
Een ding waar we aan werken is het vastleggen van een goed proces voor het behoud van ArcGIS-materialen. Dit kan van alles zijn - gedrukte kaarten, digitale kaarten, StoryMaps - fysieke gedrukte materialen zijn niet zo'n groot probleem om voor te plannen als digitale kaarten en StoryMaps.
- Niet alleen het opslaan van materialen voor langlopende projecten, maar meer vanuit een bibliotheekdienstenperspectief. We krijgen eigenlijk best veel verkeer met virtuele tentoonstellingen. St. Olaf Virtual Exhibits
Ik ben benieuwd of er iemand is die ook met dit soort projecten werkt! Heb je een proces dat je gebruikt om eigendom over te dragen, op te slaan of digitale materialen die door docenten, studenten, medewerkers of andere gebruikers zijn geproduceerd te verwerken voor behoud?
Voor ons huidige archiveringsproces - dragen we projecten over aan een bibliotheekcollecties ArcGIS Online-groep en zorgen we ervoor dat de materialen worden overgedragen aan een account dat op lange termijn blijft bestaan. We hebben ook een formulier dat individuen ondertekenen om ervoor te zorgen dat we de rechten hebben om de materialen te gebruiken. Tot nu toe werkt het redelijk, maar ik ben gewoon benieuwd of iemand anders zijn eigen proces heeft.
- Ons gegevensbewaarbeleid is 3 jaar - als iemand afstudeert of de hogeschool verlaat, bewaren we hun gegevens 3 jaar en daarna wordt alles verwijderd. Dus we proberen het eigendom over te dragen aan iemand in de bibliotheek om ervoor te zorgen dat de inhoud niet verloren gaat. We staan geen service-accounts toe, dus het moet een echt persoon zijn (in dit geval de special collections librarian)
Dank jullie wel en ik hoop dat iedereen het goed maakt!