We hebben talrijke feature services in ArcGIS Online en willen back-up kopieën van de gegevens maken zodat deze kunnen worden hersteld in het geval een gebruiker iets verwijdert waarvan ze later besluiten dat ze dat niet hadden moeten doen (of niet bedoeld hadden). We hadden python-scripts ingesteld die met succes een feature service als een .zip-bestand downloadden, de gegevens uitpakten en opsloegen als een Feature Class in een GDB, en deze werden 's nachts aangeroepen door taakplanner. MAAR, nadat onze organisatie was overgestapt op cloudgebaseerde serverinfrastructuur, besloot het taakplanneronderdeel te falen. <\/P>
<\/P>
Dus ik ben op zoek naar een alternatief. Kan iemand me in de juiste richting wijzen op basis van wat ik hieronder wil bereiken:<\/P>
- Gebruik Power Automate om regelmatig een python-script aan te roepen dat toegang heeft tot een feature service en de gegevens opslaat op een Azure-locatie (Data Lake? Data Warehouse? Blob?) <\/P>
- In staat zijn om deze gegevens te openen in ArcGIS Pro voor het ophalen van features en het terug toevoegen aan de originele feature service (ik weet niet of dit mogelijk is met Vector-gegevens - ik blijf verwijzingen vinden dat cloud\/Azure-verbindingen alleen werken voor Raster-gegevens)<\/P>
- Als dynamische gegevens toegang geen optie is, dan misschien het "gedownloade" feature service opslaan als een feature class in een GDB en vervolgens in een .zip die wordt geplaatst in een map op Sharepoint (waardoor het gemakkelijk is om een .zip te downloaden, de GDB uit te pakken en te laden in ArcGIS Pro)?<\/P>
<\/P>
Open voor andere suggesties over hoe dit allemaal geautomatiseerd kan werken.<\/P>
OPMERKING: We draaien GEEN ArcGIS Enterprise. <\/P>