Ik probeer gegevens toe te voegen aan een gloednieuwe FileGDB met UPDM 2020.<\/P>
Ik dacht dat het gebruik van de AppendRoutes Tool me zou helpen om... je weet wel... routes toe te voegen. Ik volgde het volgende proces:<\/P>
1. Maak een UPDM 2020 aan met "Gas and Pipeline Data Management for ArcGIS Enterprise", ik heb de deployment van versie 1.2 uitgevoerd (dit bevat een UPDM deployment oplossing voor versie 2020).<\/SPAN><\/P>2. Ik maak in een andere FGDB een feature class aan om mijn initiële routes te bevatten: ik definieer de vereiste velden (volgens de documentatie van de tool AppendRoutes😞<\/span> Route Name en RouteId<\/P>3. Dan begint de tool te klagen omdat de andere velden ontbreken.<\/P>4. Maak en vul de aanvullende velden in <\/P>Ik blijf dit soort informatie ontvangen:<\/P>
<\/span><\/P> <\/P>5. Maak lijn-gerelateerde velden aan in de bron FC, en nu ontvang ik dit:<\/P>
<\/span><\/P> <\/P>Ik vraag me af wat ik mis.<\/P>Waarom zegt de documentatie dat die velden optioneel zijn, maar zijn ze dat niet? <\/P>Hoe voeg je routes toe aan een UPDM 2020 FGDB? <\/P>Ik vond net deze post:<\/P>https://community.esri.com/t5/arcgis-pipeline-referencing-questions/append-routes-geoprocessing-tool-failing-in/m-p/842669#M42<\/P>Dank aan @AyanPalit en een oude collega @JelmerAkkerman voor hun discussie, ik denk dat zij de workaround beschreven hebben.<\/P>Maar zodra ik begon met het implementeren van de workaround, werd één van mijn angsten werkelijkheid:<\/P>In de nieuwste versie van ArcGIS Pro kunnen APR-tabellen niet zo gemakkelijk worden aangepast. Eerst kon ik met de Append Tool een Feature class toevoegen aan het EngineeringNetwork, daarna deed ik hetzelfde om een centerline te maken (vreemd, toch? Ik had eerst voor de centerline moeten gaan, maar goed, ik zit in Alles kan gedaan worden modus), maar toen ik probeerde de CenterlineSequence Table te wijzigen... Boem:<\/P>
<\/span><\/P>Hier ben ik weer......Hoe vul ik die FC's? <\/P> <\/P> <\/P>