Vandaag staat vol met spannende gebruikerssessies en workshops. We hebben een verscheidenheid aan onderwerpen gekozen om een live update over te geven. Kom regelmatig terug, want we voegen updates toe van de evenementen die we bijwonen.<\/SPAN><\/P> <\/P>Education (Education<\/A>) - Zelfgeorganiseerde Sessies (Un-Conference)<\/STRONG><\/SPAN><\/H1>De sessie begon met het openen van de vloer voor onderwerpen van deelnemers. Discussietafels werden gevormd op basis van de onderwerpen.<\/SPAN><\/P><\/A><\/SPAN><\/P> <\/P>Ik zit bij een discussie over citizen science. Wat is citizen science zegt u? Het is oké, ik had een algemeen idee maar heb het opgezocht op Google.<\/SPAN><\/P>Citizen science (CS) (ook bekend als crowd science, crowd-sourced science, civic science, vrijwillige monitoring of netwerkwetenschap) is wetenschappelijk onderzoek dat geheel of gedeeltelijk wordt uitgevoerd door amateur- of niet-professionele wetenschappers. - Wikipedia<\/SPAN><\/P><\/BLOCKQUOTE> <\/P>Aan het einde van de toegewezen tijd deelden we een paar conclusies van elke groep:<\/SPAN><\/P> <\/P>ArcGIS Online met LMS\/CMS Integratie<\/SPAN><\/P>Leren met story maps<\/SPAN><\/P>Workflow voor het delen van kaarten buiten het project<\/SPAN><\/P>Proces voor het evalueren van studentenwerk<\/SPAN><\/P>Volgende stap: Onderzoek onder docenten<\/SPAN><\/P> <\/P>Hulpbronnen om studenten te helpen leren<\/SPAN><\/P>GeoMentors - De kloof overbruggen tussen docenten en mentoren. Het stellen van verwachtingen om te helpen GIS-kennis op het niveau van de student te krijgen.<\/SPAN><\/P>GeoMentor\/Teacher Workshops<\/SPAN><\/P>Volgende stap: Hulpbron delen<\/SPAN><\/P> <\/P>Hulpbronnen voor Citizen Science<\/SPAN><\/P>Contact leggen met instantiesorganisatie om echte problemen te identificeren<\/SPAN><\/P>Individueel project versus massale deelnemersprojecten<\/SPAN><\/P>Probleemoplossing versus projectgebaseerd<\/SPAN><\/P>Actie ondernemen op basis van de resultaten van het project.<\/SPAN><\/P>Probleemsjablonen identificeren om herbruikbare lessen te creëren<\/SPAN><\/P>Volgende stap - Samenwerken met anderen. Mogelijk gebruik maken van GeoNet voor samenwerking en als informatieopslagplaats.<\/SPAN><\/P> <\/P> <\/SPAN><\/P>
De sessie begon met het openen van de vloer voor onderwerpen van deelnemers. Discussietafels werden gevormd op basis van de onderwerpen.<\/SPAN><\/P>
<\/P>
Ik zit bij een discussie over citizen science. Wat is citizen science zegt u? Het is oké, ik had een algemeen idee maar heb het opgezocht op Google.<\/SPAN><\/P>Citizen science (CS) (ook bekend als crowd science, crowd-sourced science, civic science, vrijwillige monitoring of netwerkwetenschap) is wetenschappelijk onderzoek dat geheel of gedeeltelijk wordt uitgevoerd door amateur- of niet-professionele wetenschappers. - Wikipedia<\/SPAN><\/P><\/BLOCKQUOTE> <\/P>Aan het einde van de toegewezen tijd deelden we een paar conclusies van elke groep:<\/SPAN><\/P> <\/P>ArcGIS Online met LMS\/CMS Integratie<\/SPAN><\/P>Leren met story maps<\/SPAN><\/P>Workflow voor het delen van kaarten buiten het project<\/SPAN><\/P>Proces voor het evalueren van studentenwerk<\/SPAN><\/P>Volgende stap: Onderzoek onder docenten<\/SPAN><\/P> <\/P>Hulpbronnen om studenten te helpen leren<\/SPAN><\/P>GeoMentors - De kloof overbruggen tussen docenten en mentoren. Het stellen van verwachtingen om te helpen GIS-kennis op het niveau van de student te krijgen.<\/SPAN><\/P>GeoMentor\/Teacher Workshops<\/SPAN><\/P>Volgende stap: Hulpbron delen<\/SPAN><\/P> <\/P>Hulpbronnen voor Citizen Science<\/SPAN><\/P>Contact leggen met instantiesorganisatie om echte problemen te identificeren<\/SPAN><\/P>Individueel project versus massale deelnemersprojecten<\/SPAN><\/P>Probleemoplossing versus projectgebaseerd<\/SPAN><\/P>Actie ondernemen op basis van de resultaten van het project.<\/SPAN><\/P>Probleemsjablonen identificeren om herbruikbare lessen te creëren<\/SPAN><\/P>Volgende stap - Samenwerken met anderen. Mogelijk gebruik maken van GeoNet voor samenwerking en als informatieopslagplaats.<\/SPAN><\/P> <\/P> <\/SPAN><\/P>
Adam sloot af met het stellen van belangrijke vragen en het delen van deze gedachten:<\/SPAN><\/P>Moeten we GIS hernoemen naar "location intelligence?"<\/SPAN><\/LI>Hoe omarmen we nieuwe zakelijke trends en evolueren we de rol van de GIS-manager? <\/SPAN><\/LI><\/UL> <\/P>Grote dank aan Adam en Keith dat ik de bijeenkomst mocht meemaken. Het was een genoegen om de GIS-informatie op te nemen en ik had de kans om beter te begrijpen hoe de rol van GIS-manager evolueert en waar de industrie naartoe gaat. Ik kijk ernaar uit om te zien hoe de rest van de GIS Summit-discussies zich gedurende de dag ontwikkelen.<\/SPAN><\/P> <\/P>Als je de GIS Managers Open Summit hebt bijgewoond, nodigen we je uit om je gedachten en ervaringen hieronder in de reacties te delen!<\/SPAN><\/P> <\/P>
We organiseerden vandaag onze eerste van drie GeoNet Community meet-ups. Het was geweldig om communitylid
Tijdens de meet-up deelden we statistieken en succesverhalen uit de GeoNet-community zoals deze van
"Voor mij is het een manier geweest om feedback/inbreng te krijgen over widgetontwerp en functionaliteit voor de widgets die ik heb gemaakt. Spreken voor andere leden betekent het hen een gecentraliseerde plek bieden om vragen te stellen en input/suggesties te geven over widgets en het WAB-product in het algemeen."<\/SPAN><\/P> <\/P>"Wij als community hebben veranderingen in de software gezien op basis van threads in de
Om de andere verhalen en statistieken van de meet-up te zien, kun je een kopie downloaden van onze meet-up presentatie
Timothy Hales,
It was great meeting with y'all and hearing the different stats of the GeoNet and such. I wish I could have stayed longer at the meetup and wish I could have attended the other meetups. I hope the other meetups had greater attendance as well. Oh, and the name you linked in the post is my 'other' profile that I do not use (it's my organizational one). I prefer to use the account I'm currently on since I have been using it much much longer - Adrian Welsh. Thanks!
Adrian Welsh - Great to meet you as well! I've got the correct account tag now. Thanks for letting me know!
I enjoyed the GIS Managers' Summit this year. Our table decided to use Lean Coffee to focus our discussion. Too Fun!
Thanks for sharing the pictures, Tim! What activity was this? Looks like great conversation going on. What were you discussing and working on in the pictures?
Christopher,
The meeting technique is called Lean Coffee. It's a perfect way to have a focused conversation without agendas. Adam Carnow and Dave Peters liked the idea. They may consider using this technique at next year's GIS Managers Summit.
Thanks, Tim! I've used a similar concept before called "un-conferences" and the results turned out great too. If you can share, it'd be great to know what was on those sticky notes and what some of the outcomes were of the lean coffee conversations.
I put an album together. You should be able to read the content of the cards on a few pics.
Lean Coffee - GIS Managers' Summit (Esri UC 2016) - Google Photo
Here's a good SlideShare on how to run a Lean Coffee - A Guide to Lean Coffee
Will you be at the 2017 Esri UC? We will be doing Lean Coffees between sessions during this year's GIS Managers Open Summit. Come check it out on Wed, Jul 12th.
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.