Dit bericht werd oorspronkelijk gepubliceerd op LinkedIn, 9 april 2018<\/A>.<\/P>Dus ik was onlangs in New York City, NY met mijn gezin, en natuurlijk voegden mijn kinderen, die grote fans zijn van videogames, de <\/SPAN>Nintendo World Store in NYC<\/A> <\/SPAN>toe aan onze "must see" lijst tijdens ons bezoek. We stopten even en hebben veel plezier gehad met het rondleiden door het hele museum\/winkel, en het inslaan van leuke spullen om mee naar huis te nemen. Terwijl we daar waren, kon ik niet anders dan al deze Nintendo-zegels in de winkel opmerken, onderaan deze zegels staan de woorden, "EST. 1889".<\/P><\/DIV>Dit intrigeerde me echt. Hoe kan het dat Nintendo, een van 's werelds grootste videogamebedrijven, al 129 jaar oud is?!? Ik wendde me tot <\/SPAN>Wikipedia voor het antwoord<\/A>. Inderdaad, Nintendo werd opgericht als een speelkaartenbedrijf op 23 september 1889 door Fusajiro Yamauchi. Ik had geen idee dat het zo oud was; de oprichting was bijna 60 jaar vóór <\/SPAN>elektronische computers<\/A>. Ik was verbaasd dat zo'n bekend, hightech bedrijf zulke historische en bescheiden wortels had.<\/P>Dit deed me denken aan een van mijn favoriete informatieve items van <\/SPAN>Gartner<\/A>, een Amerikaans onderzoeks- en adviesbureau dat inzicht biedt in informatietechnologie voor IT- en andere zakelijke leiders over de hele wereld. Het is een <\/SPAN>foto van een dia<\/A> <\/SPAN>van een van hun evenementen, waarin de resultaten van een innovatiesurvey worden getoond; het stelt,<\/P>"De grootste bedreiging voor innovatie is interne politiek en een organisatiecultuur die geen falen accepteert en/of geen ideeën van buitenaf accepteert en/of niet kan veranderen."<\/EM><\/STRONG><\/SPAN><\/BLOCKQUOTE>-Gartner<\/EM><\/STRONG><\/SPAN><\/BLOCKQUOTE>Die uitspraak is zo waar. Te veel organisaties zijn niet innovatief vanwege precies deze problemen. Wanneer er een gebrek aan innovatie is, stagneren organisaties en raken ze achterop, en krijgen ze vaak niet de return on investment voor de technologie waarin ze al geïnvesteerd hebben. Als ze private entiteiten zijn, falen ze meestal omdat ze niet kunnen concurreren. Als ze publieke entiteiten zijn, worden ze ineffectief en verspillen geld. De remedie hiervoor is verandermanagement. Verandering is onvermijdelijk, maar ook niet gemakkelijk. We kunnen verandering niet negeren. We moeten het omarmen, en daar hoort ook bij het accepteren van falen.<\/P>Als je de geschiedenissectie van de Nintendo Wikipedia-pagina leest, zie je dat net als veel succesvolle bedrijven niet al hun ondernemingen succesvol zijn - dit omvat een taxibedrijf, een keten van love hotels, een tv-netwerk en een voedselbedrijf. Niet al hun elektronische gameproducten zijn ook enorme successen geweest. Maar de reden dat zij een van de leiders zijn in deze ongelooflijk competitieve industrie is omdat zij innovatief zijn - en daar hoort bij het accepteren van falen, het accepteren van ideeën van buitenaf en veranderen.<\/P>Dus ik daag alle GIS-beoefenaars uit met deze uitdaging : jouw taak is innovatief te zijn, dus doe alsjeblieft alles wat je kunt om dat te laten gebeuren. De mensen die jouw werk financieren (aandeelhouders als je voor een privaat bedrijf werkt - belastingbetalers als je voor een overheidsinstantie werkt - donateurs als je voor een non-profit werkt) verdienen een goede return on investment in jou - dat betekent dat je alle mogelijkheden die je hebt moet gebruiken en dat je de technologie actueel moet houden - dat is de kern van je werk. Je moet er prioriteit aan geven en er tijd voor vrijmaken.<\/P>Geloof niet dat één persoon geen verschil kan maken in een organisatie, er zijn veel voorbeelden die het tegendeel bewijzen, dit is er een geweldige: <\/SPAN>Accelerating Small-Town Services on a Small-Town Budget<\/A>. Verandermanagement en innovatie kosten tijd en middelen, investeer er alsjeblieft in. Er is een verschil tussen manager zijn en leider zijn, je hebt een geweldige kans om te leiden, maak er alsjeblieft het beste van. Je hebt toegang tot krachtige technologie die een verschil kan maken in jouw organisatie, jouw gemeenschap en jouw leven. <\/SPAN>Zoals Denzel Washington zo welsprekend zei : "Streef niet alleen naar broodwinning. Streef ernaar verschil te maken."<\/A><\/P>Enkele ideeën waar te beginnen:<\/P>Leer de basisprincipes van verandermanagement kennen. Hier zijn enkele uitstekende bronnen: <\/SPAN>, <\u001B[39m\u001B[49m\u001B[39m\u001B[49m\u001B[39m\u001B[49m\u001B[39m\u001B[49m</SPAN>Vraag om hulp. Neem contact op met de GIS-gemeenschap, zij zijn een krachtige kracht.<\/P>Dank aan Michael Green<\/A> en David Schneider voor de peer review van dit bericht.<\/P><\/BODY><\/HTML>
Dus ik was onlangs in New York City, NY met mijn gezin, en natuurlijk voegden mijn kinderen, die grote fans zijn van videogames, de <\/SPAN>
Dit deed me denken aan een van mijn favoriete informatieve items van <\/SPAN>
Enkele ideeën waar te beginnen:<\/P>
Leer de basisprincipes van verandermanagement kennen. Hier zijn enkele uitstekende bronnen: <\/SPAN>
Vraag om hulp. Neem contact op met de GIS-gemeenschap, zij zijn een krachtige kracht.<\/P>
Dank aan
great article Adam!
Love the Gartner quote, very applicable to many sectors Electric and Gas
Great read!
Good read and motivation to get going this morning!
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.