<\/HEAD>
Ik heb een enorme polyline shapefile van een wegennetwerk. De wegsegmenten zijn sterk gefragmenteerd. Ik wil deze duizenden fragmenten samenvoegen tot één lange lijn en vervolgens de resulterende lijn splitsen in segmenten van uniforme lengte, bijvoorbeeld één mijl.<\/P>
<\/P>
Ik ben dit probleem eerst aangegaan door het merge-gereedschap in de editor werkbalk te gebruiken. Het vraagt me om "de feature te kiezen waarmee andere features worden samengevoegd". Het lijkt erop dat ik geen controle heb over de lijst met features waaruit ik moet kiezen. Ik selecteer toch een feature en voer de samenvoeging uit. Er wordt dan één enkele lijn gemaakt. Het echte probleem begint bij het proberen te splitsen van deze nieuw gemaakte lijn. Ik gebruik het split-gereedschap in de editor werkbalk. Ik specificeer de lengte van de splitsing en het splitst alleen de feature die ik eerder bij het samenvoegen had geselecteerd.<\/P>
<\/P>
Kan iemand een methode voorstellen om mijn probleem op te lossen. <\/P><\/BODY><\/HTML>