<\/HEAD>
Hallo allemaal,<\/P>
Ik ben op zoek naar begeleiding of een wonder..<\/P>
<\/P>
Ik heb een Polyline feature class die Z-bewust is wanneer deze voor het eerst wordt gemaakt, maar om deze aan te passen en nieuwe features toe te voegen. Het lijkt erop dat ik alleen een andere Feature class kan maken met de bijgewerkte Z-bewuste Polyline features. en over het algemeen moet ik data in de database verwijderen en vervangen om de statische dataset te behouden.<\/P>
Ik heb geprobeerd ArcScene te gebruiken om in 3d te bewerken met zeer beperkte succes, d.w.z. het duurt ongeveer 10 minuten om een lijn van 15 vertices van 250 meter lang te digitaliseren (weergaveprestaties zijn traag). En dan vult het vaak niet de Z-attribuut van de vertices langs de lijn in, ik ben slechts één keer succesvol geweest. (Ik heb verschillende Elevation Sources geprobeerd van Raster tot TIN en een paar andere TIF enz.).<\/P>
Als ik dezelfde sessie opnieuw start en het ArcScene-document de volgende dag opnieuw laad en een nieuwe feature toevoeg, duurt het weer 10 minuten en is de z-bewustheid verloren,<\/P>
<\/P>
De Polyline Layer weet dat de hoogtes zijn afgeleid van het 3D Surface maar het vult de Z-waarde niet in.<\/P>
Ik zou eigenlijk liever de Z-bewuste features bewerken in ArcMap omdat het gekoppeld is aan een andere relationele database, dus als ik een polyline doormidden splits, moet ook het ID worden bijgewerkt in de relationele database met passende nieuwe records toegevoegd.<\/P>
De 3D-lijn zelf hoeft eigenlijk alleen de Startpunt- en Eindpunt-Z-waarden te kennen omdat ik probeer de Gradient van de lijn over het oppervlak te berekenen.<\/P>
<\/P>
Voor mij klinkt dit als basis 3D-bewerking, maar ik ben verrast dat ik het niet gemakkelijk of snel kan doen. want alles wat ik wil is dat de Z-waarde geïnterpoleerd van het oppervlak wordt opgeslagen bij de Polyline zelf.<\/P>
<\/P>
Waarom Polyline features wijzigen vraag je? Nou, het gaat allemaal om besluitvormingsprocessen voor het bepalen van Gradient en het binnen fysieke beperkingen houden zoals 12% helling tussen eindpunten. Als je de polyline omhoog of omlaag verplaatst op het oppervlak in XY, moet ook de Z-waarde veranderen, dus ik moet dit zo dicht mogelijk bij realtime tijdens het bewerkingsproces weerspiegelen, terwijl ik de koppelingen naar de relationele database behoud.<\/P>
Ik weet gewoon niet hoe ik dit gemakkelijk kan bereiken. De wijzigingen kunnen 50 -100 aanpassingen omvatten in één sessie, en één gradientverandering beïnvloedt de volgende polyline gradient in het netwerk van lijnfeatures.
<\/P>
<\/P>
Bedankt<\/P>
Mat Boonen , Hikurangi . NZ<\/P><\/BODY><\/HTML>