<\/HEAD>
Ik heb de opdracht gekregen om een GIS-app te maken voor ons Waterleiding Spoelprogramma. Ik heb mijn feature class opgezet met de brandkranen die gespoeld moeten worden, evenals de velden voor alle gegevens die in het veld verzameld moeten worden. Het is logisch om GIS als platform voor dit project te gebruiken, aangezien dit een locatiegebaseerde taak is. Binnen elk druk systeem zijn er echter bepaalde vereisten voor het aan- of uitzetten van pompstations, het aanpassen van tankbedieningsparameters en het bedienen van ontluchters. Dit alles moet in een bepaalde volgorde gebeuren, hetzij vóór, tijdens of na het daadwerkelijke spoelen (bijvoorbeeld: "Stap 1: Stel Tank xyz in op korte cyclus tussen 8'-9'. Stap 2: Zet Pompstation YY in 'Auto-modus'"). Het programma loopt een week en er worden elke dag specifieke brandkranen gespoeld. Wat ik graag zou willen doen, is uitzoeken of er een manier is om een soort checklist te combineren met een van de GIS-apps (Collector of Survey 123 of..?) zodat de veldgebruiker de niet-GIS taken kan afvinken en vervolgens Collector kan gebruiken om het daadwerkelijke spoelen te documenteren. Heeft iemand dit al gedaan? Is dit überhaupt mogelijk? Ik had gedacht aan het gebruik van Google Sheets om een sheet op te zetten met tabbladen voor elke dag van de week en deze in te richten als een "To-do" lijst waar de gebruiker elke stap kan afvinken. De gebruiker zou dan heen en weer moeten schakelen tussen Google en Collector, wat niet ideaal is, maar ik weet niet hoe het anders zou kunnen. <\/P>
<\/P>
Alle suggesties worden zeer gewaardeerd!<\/P>
<\/P>
Alina <\/P><\/BODY><\/HTML>