Ik gebruik ArcGIS Pro 3.4. Ik wil een maptegelpakket van beelden maken waarbij bepaalde gebieden van het tegelpakket worden gemaskeerd. Bijvoorbeeld, ik heb een Mosaic Dataset van een county. De bronbeelden zijn in tegels en de beelden in de mosaic dataset strekken zich iets buiten de county-grens uit. Wat ik wil doen is een maptegelpakket van de beelden maken waarbij de beelden worden gemaskeerd door de county-grens. Op die manier zou elk deel van de beelden buiten de county-grens transparant zijn. Dit is nodig zodat de beelden geen interferentie veroorzaken met andere beelden buiten de county-grens.
Ik zie dat het geoprocessing-gereedschap Create Map Tile Package of Imagery een Omgevingsinstelling heeft voor Mask. Je zou hier een raster- of vectorlaag moeten kunnen opnemen als masker. Ik heb geprobeerd een polygon feature class van de county-grens te gebruiken als masker. Maar toen ik het maptegelpakket van beelden maakte, waren er geen gebieden van de beelden in het maptegelpakket gemaskeerd. Misschien moeten er andere instellingen op een bepaalde manier staan om het maskeren te laten werken? Misschien iets met de Celgrootte? Ik weet het niet. Ik waardeer alle suggesties. Bedankt!
<\/P>
<\/span><\/P> <\/P>
<\/P>