<\/HEAD>
Onlangs moest ik een single use kopie van ArcGIS Desktop Basic installeren en licentiëren; een extensie en ook ArcGIS Pro. Ik kon ArcGIS Desktop Basic en de extensie daarvoor heel gemakkelijk licentiëren.<\/P>
<\/P>
Maar ik kon niet achterhalen hoe ik ArcGIS Pro gelicentieerd krijg, aangezien de licentiesleutel die ik had voor ArcGIS Desktop Basic niet werkte, omdat deze al was gebruikt.<\/P>
<\/P>
De belangrijkste route voor licentiëring in ArcGIS Pro is named user, maar ik wist niet zeker hoe ik een named user koppel aan een single use licentie van ArcGIS Desktop Basic. Hoe zou ESRI anders weten dat de single use licentie die we hebben gekocht wordt gebruikt in ArcGIS Pro? <\/P>
<\/P>
Blijkt dat alle named user licenties worden beheerd op ArcGIS Online in plaats van My ESRI en wanneer je een single use licentie van ArcGIS Desktop Basic koopt, verhoogt dit het aantal beschikbare ArcGIS Pro licenties op het ArcGIS online portaal met 1.<\/P>
<\/P>
Ik denk dat het nuttig zou zijn als beide sites worden samengevoegd om het licentiëren gemakkelijker te maken om te begrijpen en te volgen. ArcGIS Pro licenties bestaan al op My ESRI als je gebruikmaakt van concurrent licensing. Wij hebben er 3 van die, dus ik verwachtte dat alle ArcGIS Pro licenties daar zouden worden beheerd en niet ergens anders.<\/P>
<\/P>
Trouwens, de manier waarop het nu werkt betekent dat een andere gebruiker ArcGIS Pro kan gebruiken dan de gebruiker die ArcGIS Desktop Basic gebruikt. Hetzelfde geldt voor alle single use versies van ArcGIS.<\/P><\/BODY><\/HTML>