<\/HEAD>
Ik heb gegevens voor bushaltes voor de hele staat NJ in één laag. Eén specifieke halte (één breedte- en lengtegraadpunt) kan tot 15 verschillende buslijnen bedienen. In mijn gegevens wijst elke buslijn een punt toe aan die bushalte, wat resulteert in maximaal 15 punten op dezelfde breedte- en lengtegraad. Er is een veld genaamd "line" waar de buslijn wordt aangegeven. Is er een manier om de punten te dissolven op basis van de halte naam\/fysieke locatie terwijl de lijst van busroutes bij die halte behouden blijft? <\/P>
<\/P>
Bijvoorbeeld, City Hall (dat 11 verschillende punten toegewezen heeft gekregen) zou één punt hebben en een veld in de attributentabel dat alle busroutes bij die halte vermeldt. Het veld genaamd "line" is momenteel een numeriek veld, maar dissolven werkt niet omdat ik het veld als tekst wil behouden, niet statistieken erop wil uitvoeren. <\/P>
<\/P>
Aangezien ik de breedte- en lengtegraad heb, zou ik het in Excel kunnen nemen en daar consolideren en dan x,y terug in Pro weergeven. Ik heb beperkte python-kennis. Zie screenshot hieronder voor hoe de gegevens eruitzien:<\/P>
<\/P>
<\/P><\/BODY><\/HTML>