<\/HEAD>
Ik heb een relatie gemaakt met een cardinaliteit van 1:M tussen Tabel A en Tabel B. Tabel A bevat een lijst van septic systemen, eigenaren, septische types, enz. Tabel B bevat de inspectieresultaatvelden zoals geslaagd/gezakt, notities, pdf-links, enzovoort voor elk septic systeem. Sommige systemen kunnen één inspectieresultaat hebben, terwijl anderen er een stuk of zes of meer kunnen hebben.<\/P>
<\/P>
Doelstelling:<\/P>
Mijn doel is om een kaart te maken van de septic systemen die het meest recente resultaat voor elke inspectie weergeeft. Voor zover ik begrijp kunnen we niet symboliseren met behulp van gerelateerde records.<\/P>
<\/P>
Verzoek:<\/P>
Telkens wanneer een nieuw record wordt toegevoegd aan tabel B, zou het nuttig zijn als we de waarden van één of meer kolommen terug kunnen pushen naar tabel A.<\/P>
<\/P>
Voorbeeld:<\/P>
1) Tabel A bevat septic id, eigenaar, laatste inspectie id<\/P>
2) Tabel B bevat de septic id, inspectie id, inspectie pdf-link<\/P>
3) Er wordt een 1:M-relatie gemaakt tussen tabel A en B<\/P>
4) Wanneer een nieuw inspectierecord wordt toegevoegd aan tabel B, moet de inspectie-ID worden gepusht van tabel B naar tabel A.<\/P>
<\/P>
Resultaten:<\/P>
Tabel A zal de meest recente inspectieresultaat-ID bevatten. De inspectieresultaat-ID kan dan worden gebruikt in een reguliere join die op zijn beurt kan worden gebruikt om een kaart te symboliseren. De kaart zal worden gesymboliseerd op basis van het meest recente (ingevoerde) inspectieresultaat.<\/P><\/BODY><\/HTML>