<\/HEAD>
Bij het delen van een kaart vanuit Excel, moet Maps for Office de kolomkoppen gebruiken als Attribuutnamen in plaats van als Aliassen in de Feature Layer.*<\/P>
<\/P>
Ik heb een spreadsheet met kolommen voor lat\/long coördinaten samen met kolommen die URL's naar foto's bevatten. Ik kan succesvol een webkaart maken met Maps for Office, en ik kan de kaart delen naar AGOL. Maar wanneer ik een Story Map Tour maak vanuit de webkaart, zijn er geen foto's of miniaturen gekoppeld aan de kaartlocaties. Bovendien, als ik handmatig URL's toevoeg die naar foto's verwijzen, blijven deze niet "plakken" of persistent. Dat wil zeggen, als ik de wijzigingen opsla, dan sluit en heropen ik de Story Map, zijn de afbeeldingen verdwenen. <\/P>
<\/P>
Esri support vertelt me dat dit komt omdat spreadsheet kolomkoppen worden vervangen door "f1", "f2", enzovoort en de kolomkoppen worden teruggezet tot Aliassen wanneer de Feature Layer wordt gemaakt in Maps for Office. Dit wordt gedaan, althans deels, om datacorruptie te voorkomen als er dubbele kolomnamen zouden zijn. Als dat het geval is, denk ik dat er een validatiecontrole moet worden uitgevoerd voordat de Feature Layer wordt gemaakt. Indien gevonden, kunnen dubbele koppen worden aangevuld met een "2," of "3," of illegale tekens kunnen worden vervangen door "_", of een lege kolomkop kan worden genoemd "null1," "null2," enzovoort. Of op zijn minst zou er een foutmelding moeten verschijnen die het probleem beschrijft.<\/P>
<\/P>
* Je kunt dit zien in AGOL door naar de Item Details van de Feature Layer te gaan, het tabblad 'Data' te selecteren, op een van de kolomkoppen te klikken en vervolgens 'Show Detailed View' te kiezen. Je zult zien dat de 'Naam' van het Attribuut wordt weergegeven als "f1", "f2", enzovoort.<\/P><\/BODY><\/HTML>