<\/HEAD>
Oplossing met ESRI<\/P>
-Gebruik van Arcpad<\/P>
-Verkenning (drones)<\/P>
-Analyseren en adviseren met gebruik van informatie <\/P>
-3d oplossing om verkenning te bekijken<\/P>
-Weer met gebruik van terrein<\/P>
-Toekomstige kansen<\/SPAN><\/P>-Cybersecurity en hacking <\/SPAN><\/P>-ESRI en het gebruik van drones voor beveiliging <\/SPAN><\/P><\/SPAN><\/P>SAMENVATTING<\/SPAN><\/STRONG><\/P><\/SPAN><\/STRONG><\/P>In de wereld van high tech speelt het leger een grote rol. Niet alleen in Nederland of bij oefeningen, maar ook in samenwerkingen zoals de NAVO.<\/EM><\/DIV> <\/EM><\/DIV>Met mijn 12 jaar ervaring als militair en nu werkend als burger voor een commerciële organisatie (Ordina), heb ik een goed begrip waar burger en militair kunnen samenwerken.<\/EM><\/DIV> <\/EM><\/DIV>Door de jaren heen gebruikt het leger verschillende manieren om hun informatie te verkrijgen. Ik gebruikte ESRI om de analyse en advisering voor het commando van troepen naar een hoger niveau te tillen. Bijvoorbeeld, de verkenning neemt informatie (zoals Arcpad) voor de linies en brengt hun informatie terug. Hoe sneller ze het kunnen terugbrengen, hoe beter de informatie is om te analyseren en uiteindelijk om de troepen te commanderen.<\/EM><\/DIV> <\/EM><\/DIV>Er zijn verschillende manieren om informatie naar je bestemming te brengen. Op dit moment duurt dit te lang en kan het sneller met de juiste beveiligingen.<\/EM><\/DIV>Het gebruik van 3d om te laten zien wanneer ze een pad gebruiken of ze door bedreigingen (of vijand) worden gezien.<\/EM><\/DIV>Dit zicht kan worden uitgebreid door het gebruik van drones voor verkenning. Maar ... er zijn altijd hackers die ze kunnen neerhalen.<\/EM><\/DIV> <\/EM><\/DIV>Terrein- en weersinformatie voor advisering vormen de basis voor oplossingen gemaakt voor de commandanten. Ze hebben een goed overzicht van het terrein nodig. Is het de moeite waard om te rijden of beter te vliegen. Zijn er bedreigingen in het terrein (zoals bommen). De commandant kan historische overzichten over eerdere bedreigingen gebruiken om nog betere beslissingen te nemen. <\/EM><\/DIV> <\/EM><\/DIV>Ik zal u dit alles vertellen in een korte reis hoe u ESRI-software kunt gebruiken voor militaire analyse en besluitvorming.<\/EM><\/DIV> <\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P><\/BODY><\/HTML>