<\/HEAD>
<\/STRONG><\/EM><\/SPAN><\/P>Waar is Waldo? <\/EM><\/STRONG><\/SPAN><\/P> <\/P>De bedrijfswereld is een uitdagende, aangezien systemen steeds complexer worden, de infrastructuur steeds diverser is, en sommige systemen en applicaties in de cloud draaien, terwijl andere on-premise werken. We zijn mobiel en we moeten dingen snel vinden om ons werk goed te kunnen doen.<\/P>Dus, wat zijn enkele dingen die we moeten vinden in onze bedrijfswereld? <\/P>Wie is die magische Waldo met de rood-witte hoed en gestreepte trui (dit kan worden beschouwd als een asset)? Het kan zijn, waar is John en waar ben ik? Om dieper te graven, waar is mijn pijp? Waar is mijn transmissielijn? Met IoT in gedachten is er een groeiend aantal verschillende dingen die gelokaliseerd en onderhouden moeten worden. Het kan ook iets zijn als, waar zijn al mijn rijkste klanten? Waar zijn alle tieners die over een paar jaar aan het werk moeten? <\/P>GIS helpt veel bedrijven efficiënt te werken, tijd te winnen en interne bedrijfsprocessen te verbeteren. Maar zijn er ook maars? Die zijn er.<\/P>Om het werk te kunnen doen, moeten we een ware informatiebron hebben. Eerst willen we begrijpen waar het hoofdregistratiesysteem is? Zijn ze in GIS, een business systeem, ERP, CRM, data warehouse of een asset management systeem? Dan waar zijn onze kerngegevens? Bedrijven eindigen meestal met gegevens verspreid over meerdere databronnen die gesynchroniseerd of gerepliceerd moeten worden. Zijn er oplossingen voor dit probleem?<\/P>Synchronisatie kan een uiterst complexe taak zijn. Hoe identificeren we of het hetzelfde fysieke object is dat in verschillende systemen wordt weergegeven, en misschien zelfs met verschillende sleutels? Moeten we het creëren of maken we een duplicaat aan? Hoe verwijderen we duplicaten of stellen we de juiste bedrijfsregels vast die ons toestaan een record aan te maken of bij te werken? Hoe zorgen we ervoor dat iemand gemachtigd is om dat te doen? Al deze vragen spelen door het hoofd van iedereen die betrokken is bij het implementeren van zo'n functionaliteit.<\/P>Daarom zullen we in dit onderwerp iets andere aspecten van hetzelfde probleem behandelen. We zullen de verschillende alternatieven bespreken die ons in staat stellen buiten de gebaande paden te denken en de ware<\/EM> gegevens op de juiste plaats te houden. Een van de alternatieven is: de GIS-diensten geïmplementeerd in het systeem anders dan GIS<\/EM><\/SPAN>. <\/SPAN>We zullen bespreken hoe dit gedaan kan worden, wat onze ervaring is, welke architectuur we hebben aangenomen, evenals andere alternatieven voor bedrijven die geen SAP-klanten zijn en een vergelijkbare reeks problemen willen aanpakken.<\/P>Tot slot wil ik mijn Waldo benadrukken. In werkelijkheid wil ik mijn Waldo op de kaart vinden en Waldo moet een witte hoed met een rode streep hebben, ronde brilletjes en een rood-wit gestreepte trui. Het moet de ware<\/EM> Waldo zijn. Hetzelfde geldt voor het object dat ik wil vinden; het moet de juiste bedrijfsattributen hebben afkomstig uit de systemen waar deze informatie vandaan komt. Ik hoop dat mijn presentatie Esri-klanten zal helpen dit probleem dichterbij op te lossen.<\/P><\/BODY><\/HTML>