<\/HEAD>
Taak:<\/STRONG><\/P>Maak gegevens die worden samengevoegd tot een of meer PDF-rapporten. Elk rapport bevat een kaartafbeelding, een legenda, een tabel van onbepaalde lengte, een koptekst en een voettekst. De rapportgeneratie wordt gestart vanuit een applicatie die kaarten kan weergeven, maar waarschijnlijk geen kaart toont wanneer het rapport wordt opgevraagd. De gebruiker kan een smalle-band Internetverbinding hebben (geen breedband Internetverbinding).<\/P><\/P>Oplossing:<\/STRONG><\/P>Ik heb drie opties overwogen voor het maken van de kaartafbeelding, allemaal met gebruik van de Export Web Map Task.<\/P><\/P>Maak de kaart in een browservenster met behulp van de JavaScript API.<\/P><\/P>Definieer de kaart in een sjabloon en gebruik een geoprocessing-taak om naar de locatie te pannen en definitiequeries in te stellen om overbodige objecten te elimineren.<\/P><\/P>Gebruik een geoprocessing-taak om een JSON-object te bouwen dat de kaart definieert met behulp van de ExportWebMap<\/STRONG> Specification<\/STRONG> in de REST API<\/STRONG>.<\/P><\/P>De eerste optie was niet praktisch omdat het vereiste dat de kaartgegevens naar de client werden gestuurd en vervolgens terug naar de server. Een slecht idee, zelfs als de gebruiker niet vastzit aan een smalle-band Internetverbinding.<\/P><\/P>De tweede optie zou moeilijk te onderhouden zijn geweest, vooral in meerdere omgevingen (ontwikkeling, staging en productie).<\/P><\/P>Ik heb gekozen voor de derde optie vanwege zijn flexibiliteit, uitbreidbaarheid, het gebruik van server-side verwerking en het vermogen om direct toegang te krijgen tot de geodatabase.<\/P><\/P>In deze presentatie zal ik de deelnemers voorzien van een overzicht voor een Python-script dat een kaartafbeelding maakt.<\/P><\/BODY><\/HTML>