Hier zijn de vragen en antwoorden van de Demystifying ArcGIS Online Public Works <\/A> Meetup.<\/P><\/P>V1: Wat zijn credits? <\/LI>A1: Zie het volgende: http:\/\/www.arcgis.com\/features\/plans\/credits.html <\/A> <\/LI><\/UL><\/P>V2: Waar worden uw gegevens opgeslagen als u geen server heeft? <\/LI>A2: Als u services publiceert met behulp van de gehoste tegel- en feature-service mogelijkheden van ArcGIS Online, of shapefiles, CSV-bestanden en andere documenten toevoegt, worden de gegevens in de cloud opgeslagen. <\/LI><\/UL><\/P>V3: Hoe kan ik een file geodatabase gebruiken met ArcGIS online? <\/LI>A3: U kunt file geodatabases gebruiken om services te publiceren die u kunt gebruiken in ArcGIS Online.<\/LI><\/UL><\/P>V4: Het zien van de richting van lijnen getekend in GIS voor rioleringen is erg belangrijk voor het bepalen van de basin-stroom. ArcMap staat toe om pijlen aan het einde te gebruiken voor symbologie, is er een manier om lijnen in ArcGIS Online te symboliseren met een richtingspijl/pijl aan het einde? <\/LI>A4: U kunt pijlsymbolen voor punten roteren, maar lijnen met pijlen zijn nog niet geïmplementeerd. U kunt inhoud publiceren vanuit ArcGIS for Desktop die richtingspijlen bevat.<\/LI><\/UL><\/P>V5: Hoe kunt u een foto die in het veld is genomen koppelen aan een feature met behulp van ArcGIS for Collector? <\/LI>A5: ArcGIS Collector koppelt automatisch de foto aan de feature, intern wordt deze opgeslagen als een bijlage bij een feature in een feature service.<\/LI><\/UL><\/P>V6: Wanneer u het Excel-spreadsheet op de kaart plaatst, zoomt het dan automatisch naar het gebied? <\/LI>A6: Ja, het zoomt automatisch naar een extent die alle features in het spreadsheet omvat.<\/LI><\/UL><\/P>V7: Kunt u organisatorische structuuritems zoals groepen, gebruikers, permissies of services, kaarten exporteren als lijsten naar een .csv of Excel-sheet? <\/LI>A7: Dit staat op de lijst voor een toekomstige verbetering. Andere momenteel beschikbare tools zijn als volgt:Organisatietools beschikbaar op GitHub (Let op dat de GitHub-tools niet worden ondersteund):https:\/\/github.com\/Esri\/ago-admin-wiki\/wiki\/Tools<\/A><\/LI><\/UL><\/LI>Tools van bijzonder belang:http:\/\/maps.esri.com\/AGSJS_Demos\/templates\/ItemInfo\/index.html<\/A><\/LI>A24: Breedte- en lengtegraadcoördinaten moeten momenteel worden uitgedrukt in decimale graden, of adressen kunnen worden gebruikt. <\/LI><\/UL><\/P>Q25: Wanneer u een luchtfoto als basemap gebruikt, waarom bent u dan beperkt in het zoomen? <\/LI>A25: Elke basemap heeft een inherente limiet aan zijn resolutie, en verder inzoomen dan die limiet wordt uitgeschakeld. U kunt echter uw eigen basemap-lagen gebruiken om verder in te zoomen, voorbij de limieten die zijn ingesteld in de standaard basemaps. <\/LI><\/UL><\/P>Q26: Is er een manier om uw ArcGIS Desktop en ArcGIS Online gekoppeld te houden, zodat als u de ene bewerkt, de andere ook wordt bewerkt? Als u het bestand zippt, is het niet langer actueel. Dus ze zijn allebei live en up-to-date. <\/LI>A26: Bij het werken met shapefiles of spreadsheets die zijn gebruikt om services te maken, wordt de service ook bijgewerkt wanneer de spreadsheet of shapefile wordt bijgewerkt. Meestal bewerken zowel ArcGIS for Desktop als andere gebruikers in een enterprise-omgeving een gemeenschappelijke service, zodat wijzigingen automatisch worden weergegeven in elke app of kaart die die services gebruikt.<\/LI><\/UL><\/P>Q27: Wanneer zal gerelateerde tabelgegevens beschikbaar zijn voor gebruik in webapplicaties? <\/LI>A27: Gerelateerde tabellen worden nieuw ondersteund voor gebruik in pop-ups. Meer updates over gerelateerde tabellen zijn gepland in de volgende release.<\/LI><\/UL><\/P>Q28: Is er een manier om pop-upconfiguraties op te slaan wanneer er wijzigingen moeten worden aangebracht aan een service? (Bijvoorbeeld wanneer u er een andere feature class aan toevoegt?) <\/LI>A28: Wanneer u een service registreert, kunt u de pop-upconfiguratie opslaan met de servicelaag. Als er wijzigingen worden aangebracht aan de services, zoals het toevoegen van een andere feature class, moet de pop-up opnieuw worden geconfigureerd.<\/LI><\/UL><\/P>Q29: Hoe registreert u bestaande kaarten? Wat betekent registreren? <\/LI>A29: U registreert bestaande kaarten en services door ze toe te voegen als items aan ArcGIS Online. <\/LI><\/UL><\/P>Q30: Heeft u credits nodig om meer dan 1000 features op te slaan? <\/LI>A30: U kunt zoveel features opslaan als u wilt, het creditverbruik voor opslag is zeer minimaal. Als u features als services wilt publiceren, zal er creditverbruik plaatsvinden om deze te publiceren als feature- of tegelservices.<\/LI><\/UL><\/P>Q31: Wat betekent het om uw services te registreren? <\/LI>A31: Het registreren van uw services betekent dat u ze toevoegt als items aan uw organisatie, zodat anderen ze kunnen ontdekken en gebruiken.<\/LI><\/UL><\/P>Q32: Kunnen we die tijdsliderkaart maken met tools waarmee we vertrouwd zijn (bijv. ArcMap)? <\/LI>A32: De webmapviewer en verschillende van de templates zijn "time-aware," wat betekent dat als de webmap tijd-ondersteunde lagen bevat, de slider automatisch verschijnt.<\/LI><\/UL><\/P>Q33: Wat doet Esri om hacking van online content te voorkomen? <\/LI>A33: Esri voldoet aan verschillende standaarden. Hoewel het Esri-platform veilig is, is het aan de gebruiker om te beslissen hoe data gedeeld wordt. Interessant genoeg waren de meest recente high-profile hackingaanvallen (bijv. Sony, Target) gericht op on-premises infrastructuur, niet cloud-gebaseerd. Voor meer informatie: <\/SPAN>http:\/\/doc.arcgis.com\/en\/trust\/security\/overview.htm<\/A> <\/LI><\/UL><\/P>Q34: Kunnen we in de toekomst meer dan 1000 features tonen? <\/LI>A34: De limiet van 1000 features geldt alleen wanneer u lokale databronnen importeert in uw webmap (vanwege browserbeperkingen). Er zijn geen inherente limieten bij het gebruik van services.<\/LI><\/UL><\/P>Q35: Zijn services die vanuit tabellen worden gepubliceerd beperkt tot 1000 records of features? <\/LI>A35: Nee, wanneer u services maakt zijn er geen limieten aan het aantal features dat de service kan publiceren.<\/LI><\/UL><\/P>Q36: Kunt u online content benaderen vanuit ArcMap? <\/LI>A36: Ja, ArcGIS Online is een geïntegreerd onderdeel van het ArcGIS Platform, en gebruikers van ArcGIS for Desktop kunnen verbinding maken met en gebruikmaken van basemaps en andere lagen beschikbaar in ArcGIS Online, of kunnen ArcGIS Online gebruiken om laagpakketten en toolpakketten te downloaden, of kunnen gebruikmaken van door ArcGIS Online gehoste service-mogelijkheden om services direct te publiceren zonder ArcGIS for Server nodig te hebben.<\/LI><\/UL><\/P>Q37: Ik wil weten of er een programma is dat wordt aangeboden aan K-8 scholen om kinderen hun eerste kennismaking met GIS via AGOL te laten krijgen. Ik wilde een Chautauqua doen voor enkele kinderen op de school waar mijn jongens naartoe gaan eind lente. Het zou in een computerlabo-omgeving zijn voor ongeveer 20 - 30 zitplaatsen. Is er een programma, pakket of iemand om contact mee op te nemen hiervoor? <\/LI>A37: Ja, neem contact op met het Esri Education team voor meer informatie.<\/LI><\/UL><\/P>Q38: Bij het bijwerken van een mxd, hoe publiceer ik opnieuw en "overschrijf" ik zonder de eerder gepubliceerde versie van mijn webmap in ArcGIS Online te breken? <\/LI>A38: Op dit moment moeten bestaande webservices worden verwijderd en vervangen.<\/LI><\/UL><\/P>Q39: Is ArcPro een aparte kostenpost? <\/LI>A39: Nee, ArcGIS Pro is inbegrepen bij ArcGIS for Desktop.<\/LI><\/UL><\/P>Q40: Is wat je laat zien gratis? Zijn er auteursrechtenbeperkingen? <\/LI>A40: Wat werd getoond is gratis en bevat geen auteursrechtenbeperkingen. Sommige mogelijkheden vereisen echter een ArcGIS-abonnement en kunnen credits verbruiken.<\/LI >< \/ UL > < P > < \/ P > < UL > < LI > Q41 : Hoe kunnen we Web App-templates krijgen en gebruiken zonder een ArcGIS Online-account ?< \/ LI > < LI > A41 : Web App-templates maken gebruik van webmaps , dus is een ArcGIS Online-account nodig . Het gebruik van templates is gratis .< \/ LI > < \/ UL > < P > < \/ P > < UL > < LI > Q42 : Hoe weet je zeker dat je kwaliteitsdata krijgt van een betrouwbare bron ?< \/ LI > < LI > A42 : Blijf bij bekende , vertrouwde bronnen zoals Esri of andere gebruikers die je herkent en vertrouwt .< \/ LI > < \/ UL > < P > < \/ P > < UL > < LI > Q43 : Heeft ArgGIS online offline gegevensverzamelingsmogelijkheden ?< \/ LI > < LI > A43 : Ja , je kunt data instellen om lokaal op apparaten gecachet te worden voor offline gebruik , en bij opnieuw verbinden bijwerken .< \/ LI > < \/ UL > < P > < \/ P > < UL > < LI > Q44 : Is het mogelijk om een externe REST-gebaseerde webservice als databron te gebruiken ?< \/ LI > < LI > A44 : Aangepaste services kunnen worden gebruikt , zie het volgende helponderwerp en kijk onder Tile Layers onderaan :< A href = "http:\/\ /doc.arcgis.com/en/arcgis-online/create-maps/add-layers.htm" rel = "nofollow noopener noreferrer" > http:\/\ /doc.arcgis.com/en/arcgis-online/create-maps/add-layers.htm< \/ A >< \/ LI > < \/ UL > < P > < \/ P > < UL > < LI > Q45 : Kun je de hoek van de foto's veranderen ?< \/ LI > < LI > A45 : Ik weet niet waar je foto's worden gebruikt , maar auto-rotatie wordt niet ondersteund , dus je foto's worden weergegeven in hun oorspronkelijke rotatie .< \/ LI > < \/ UL > < P > < \/ P > < UL > < LI > Q46 : Als mijn gepubliceerde organisatie openbaar is , kan ik dan de data vergrendelen zodat deze niet kan worden gewijzigd ? Ik verwacht dat zichtbaarheid en symbologie kunnen worden gewijzigd , maar kan tabeldata worden gewijzigd .< \/ LI > < LI > A46 : Je kunt je kaart beschermen zodat andere kijkers geen lokale kopie naar hun eigen account kunnen maken . In elk geval zouden wijzigingen met betrekking tot symbologie worden aangebracht op kopieën van je kaart , en zouden ze de originele kaart niet beïnvloeden .< \/ LI > < \/ UL > < P > < \/ P > < UL > < LI > Q47 : Hoe verbind ik AGOL met mijn data in SDE op mijn server ?< \/ LI > < LI > A47 : Door services te publiceren die verbinding maken met SDE-bronnen .< \/ LI > < \/ UL > < P > < \/ P > < UL > < LI > Q48 : Zal Esri de mogelijkheid bieden om lokale ArcGIS Servers te federeren met ArcGIS Online zodat services die op ArcGIS Servers staan gemakkelijk beschikbaar zijn op ArcGIS Online of items die naar ArcGIS Online worden geüpload daadwerkelijk worden opgeslagen en beheerd door de lokale ArcGIS Servers ?< \/ LI >< LI >< A48 : ArcGIS Server-services kunnen worden toegevoegd/geregistreerd in ArcGIS Online . ArcGIS Server biedt echter geen beheermogelijkheden voor kaarten/apps/lagen , Portal for ArcGIS wel , en kan samenwerken met het openbare ArcGIS Online .< \/ LI >< \/ UL >< P >< \/ P >< UL >< LI >< Q49 : Is er een manier om een beveiligde service toe te voegen met track changes ingeschakeld van ArcGIS Server naar ArcGIS Online waarbij gebruikers niet elke keer hoeven in te loggen bij ArcGIS Server wanneer ze de webmap openen in ArcGIS Online ?< \ / LI >< LI >< A49 : Als de kaart openbaar is , is aanmelden niet nodig . Als privé , dan is login vereist om deze te bekijken .< \ / LI >< \ / UL >< P >< \ / P >< UL >< LI >< Q50 : Als ik geen ArcGIS Server heb , waar wordt dan data opgeslagen als ik ArcGIS online gebruik ?< \ / LI >< LI >< A50 : Als je ArcGIS Online gebruikt , wordt je data opgeslagen in de Esri-cloud .< \ / LI >< \ / UL >< P >< \ / P >< UL >< LI >< Q51 : We gebruiken vaak REST-eindpunten op onze servers , hebben jullie REST-services online ?< \ / LI >< LI >< A51 : Ja , alle services gemaakt met behulp van door ArcGIS Online gehoste services hebben een REST-eindpunt . Bestaande REST-eindpunten van ArcGIS for Server worden gebruikt wanneer je je services registreert .< \ / LI >< \ / UL >< P >< \ / P >< UL >< LI >< Q52 : Als ik een ArcGIS online-applicatie instel en wil delen met mijn collega's , hebben zij dan een ArcGIS online-account nodig , enige vorm van login's , licenties of kunnen ze gewoon toegang krijgen via een eenvoudige URL ?< \ / LI >< LI >< A52 : Alleen als privé delen vereist is , is een account noodzakelijk ; anders kan iedereen publiek gedeelde content bekijken zonder account .< \ / LI >< \ / UL >< P >< \ / P >< UL >< LI >< Q53 : Hallo , hoe werk je bewerkingen vanuit AGOL terug bij naar desktop ?< \ / LI >< LI >< A53 : Als ArcGIS Desktop en webmaps tegen dezelfde services werken , gaat het bijwerken automatisch .< \ / LI >< \ / UL >< P >< \ / P >< UL >< LI >< Q54 : Kun je iets vertellen over offline bewerken in Collector ?< \ / LI >< LI >< A54 : Bewerkbare kaarten kunnen ingesteld worden voor offline gebruik binnen jouw ArcGIS Online-organisatie . Data wordt gecachet terwijl deze op het apparaat staat , daarna verzoend bij opnieuw verbinden en gebruikt om de database bij te werken .< \ / LI >< \ / UL >< P >< \ / P >< UL >< LI >< Q55 : Kun je kort iets vertellen over het publiceren van een Flickr-feed .< \ / LI >< LI >< A55 : Esri biedt toegang tot Flickr-feeds via de Flickr API . Die feeds kunnen benaderd worden via de Public Information Map-template , en kunnen gebruikt worden tegen elke webmap .< \ / LI >< \ / UL >< P >< \ / P >< UL >< LI >< Q56 : Ik ben bekend met ArcGIS Desktop , maar heb nog niet gewerkt met ArcGIS Online . Wat is de beste en/of meest efficiënte manier om te beginnen ? Is er een quick-start of tutorial beschikbaar ?< \ / LI >< LI >< A56 : Zie de aan de slag hulp onderwerpen en video's in de ARcGIS Online Help: http://doc.arcgis.com/en/arcgis-online/
<\/P>
Very helpful Q&A describing the benefits of ArcGIS and AGOL.
Good Job!
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.