Hier zijn de Vragen en Antwoorden van de ArcGIS for AutoCAD<\/SPAN><\/A><\/STRONG> <\/SPAN>Public Works Meetup.<\/P><\/P>V1: Kunnen we parcel fabric-gegevens bewerken met fabric-modellen in AutoCAD met ArcGIS for AutoCAD? <\/LI>A1: Je kunt eenvoudige objecten bewerken via feature services. Die eenvoudige objecten kunnen deelnemen aan parcel fabric datasets of topologieën. De feature service registreert alle transacties, maar valideert bewerkingen niet tegen de bedrijfsregels. Alle Esri feature service bewerkingsclients zoals ArcGIS for AutoCAD zijn "eenvoudige object" editors. Die eenvoudige objecten kunnen deelnemen aan complexere datasets. Dus ja, je kunt in de meeste gevallen bewerkingen uitvoeren, maar je moet in gedachten houden dat je eenvoudige objectbewerkingen uitvoert op potentieel complexe datasets, wat misschien alles is wat je hoeft te doen.<\/LI><\/UL><\/P>V2: Behoudt ArcGIS for AutoCAD informatie inclusief alle domeinen en subtypes bij het bewerken van gegevens (naar en van AutoCAD)?<\/LI>A2: ArcGIS for AutoCAD respecteert subtypes en domeinen afkomstig van feature services, of het nu direct feature services bewerkt of gegevens die uit feature services zijn geëxtraheerd.<\/LI><\/UL><\/P>V3: Daar moest die dropdown een naam hebben of onthouden worden. Het was een blauwe stip. Je zou de legenda onder de legenda moeten kennen?<\/LI>A3: Gelieve meer context voor deze vraag in de reacties hieronder te plaatsen.<\/LI><\/UL><\/P>V4: Hoe stel je het in?<\/LI>A4: Gelieve meer context voor deze vraag in de reacties hieronder te plaatsen.<\/LI><\/UL><\/P>V5: Nogmaals, CAD-mensen begrijpen het concept van een feature class of groep niet.<\/LI>A5: Ja, dit is vaak waar. Om deze reden kan ArcGIS for AutoCAD worden gebruikt om feature classes te definiëren op basis van de bestaande CAD-standaarden van de CAD-gebruiker voor hun "local feature class" (ArcGIS-gegevens opgeslagen in de tekening). Dit betekent dat CAD-professionals kunnen tekenen zoals ze normaal zouden doen en ook GIS-gegevens genereren. Bij het bewerken van ArcGIS feature services nemen we de vrijheid om die gegevens als "GIS-gegevens" te beschouwen en te bepalen van welke laag ze gelezen en naar welke laag ze geschreven worden. Zelfs dan kunnen CAD-gebruikers gemakkelijk waarderen dat de gegevens hun identiteit<\/EM> direct definiëren door welke CAD-laag ze getekend zijn. Het feit dat de features (entiteiten) ook uitgebreide tabelattributen kunnen hebben is een bonus voor de CAD-gebruiker en wordt verwacht door de GIS-gebruiker.<\/LI><\/UL><\/P>V6: Ja, maar je moet gegevens in de omgeving krijgen. Van Civil 3D.<\/LI>A6: Ik zal een gok doen over de context hier: Er is geen directe koppeling tussen Civil 3D uitgebreide data-attributen of parameters en standaard AutoCAD-entiteiten. ArcGIS for AutoCAD heeft evenmin directe toegang tot de parameters en attributen van Civil 3D aangepaste entiteiten. Er zou werk verricht moeten worden, bijvoorbeeld met de customization API's van Civil 3D en ArcGIS for AutoCAD om deze informatie te lezen/schrijven.<\/LI><\/UL><\/P>V7: Wat vind je van 3rd party GIS-tools voor Autodesk?<\/LI>A7: Ik vind dat de third party tools van Autodesk geweldig zijn voor wat ze doen. Ze doen echter niet zoveel om te interopereren met ArcGIS. Als je wat CAD-gebaseerde GIS-functionaliteit in AutoCAD wilt en ze werken voor jou, dan geweldig. Als je echter wilt interopereren met ArcGIS en het ArcGIS Platform, biedt Esri de gratis plug-in om die ervaring te verbeteren.<\/LI><\/UL><\/P>V8: Wat is er in januari?<\/LI>A8: We zullen onze volgende Meetup houden op donderdag 22 januarind<\/SUP>.<\/LI><\/UL><\/P>V9: Dus er zijn mensen die permissies kunnen hebben en gratis data kunnen onderzoeken. Geen gratis bewerken toegestaan op mobiele apparaten?<\/LI>A9: In het ArcGIS-platform worden de permissies voor wie data kan bewerken bepaald door de uitgever van de data op enterprise geodatabases zoals ik gebruikte in de demonstraties. Dit betekent dat elke softwareclient die ArcGIS feature services kan bewerken, toestemming krijgt om de data te bewerken ongeacht of de applicatie gratis is of niet. Een ArcGIS Web App is gratis en kan feature services bewerken; ArcGIS for AutoCAD is een gratis applicatie en kan feature services bewerken als slechts twee voorbeelden inclusief gratis apps op mobiele apparaten.<\/LI><\/UL><\/P>V10: Wat zijn credits?<\/LI>A10: Credits zijn een gebruikseenheid voor toegang tot bepaalde processen, data en andere diensten binnen het ArcGIS Platform door ArcGIS Online Subscription klanten. In mijn demonstratie heb ik geen abonnementsdiensten benaderd noch ingelogd of abonnementcredits gebruikt voor enige demonstratie. In de toekomst zal ArcGIS for AutoCAD je toegang geven tot meer diensten via een named user subscription. Bijvoorbeeld twee van mijn enquêtevragen verwezen naar abonnementsdiensten, de hosted feature service en elevation analysis service zijn twee voorbeelden van premium abonnementsdiensten waarvoor een abonnement named user login vereist is om ze te benaderen, en die mogelijk wel of niet "credits" gebruiken. Abonnementsgebruikers verkrijgen een aantal credits als valuta om de diensten te gebruiken. Veel abonnementsdiensten op ArcGIS online verbruiken nog steeds geen credits.<\/LI><\/UL><\/P>V11: Wat betekent BIM voor Esri?<\/LI>A11: Een BIM is een building information model<\/EM>. Esri ziet deze modellen<\/EM> als een bron van nuttige data die moet worden opgenomen in een building information systeem<\/EM>. BIM-modellen kunnen worden gebruikt als waardevolle inhoud zoals andere databronnen zoals 3D CAD of Beeldmateriaal of LiDAR in de context van een informatiesysteem zoals ArcGIS. ArcGIS is een informatiesysteem dat je antwoorden geeft op veel verschillende vragen in een geometrische en geografische context die alle verschillende vormen van geografische informatie inclusief BIM samenbrengt om beter geïnformeerde beslissingen te nemen en communiceren, de huidige omstandigheden en toekomstige geodesign-opties.<\/LI><\/UL><\/P>V12: Waarom bieden jullie een ArcGIS plug-in voor AutoCAD aan terwijl Autodesk hun eigen mogelijkheden heeft in Map 3D voor het werken met georuimtelijke data? Welke extra mogelijkheden bieden jullie bovenop Map 3D (hun eigen GIS)?<\/LI>A12: De mogelijkheden van Map 3D tools van Autodesk zijn geweldig voor wat ze doen. Ze doen echter niet zoveel om te interopereren met ArcGIS. Als je wat CAD-gebaseerde GIS-functionaliteit in AutoCAD wilt en ze werken voor jou dan geweldig. Als je echter wilt interopereren met ArcGIS en het ArcGIS Platform, biedt Esri de gratis plug-in om die ervaring te verbeteren.<\/LI><\/UL><\/P>V13: Wat met andere CAD-systemen? MicroStation bijvoorbeeld.<\/LI>A13: ArcGIS for Server kan onze OGC WMS kaartservices en WFS feature services serveren. Microstation kan WMS kaartservices gebruiken en met Bentley Map kun je alleen-lezen feature services benaderen via de OGC WFS-service geleverd door ArcGIS for Server. Dit is niet helemaal hetzelfde als de esri ArcGIS for AutoCAD functionaliteit die je in de demo zag.Hier is een korte video die ik een tijd geleden heb gemaakt waarin enkele van deze technieken in Microstation worden gebruikt: https:\/\/www.youtube.com\/watch?v=Rak2djTu4Ik&feature=youtu.be<\/A>. Bij het overdragen van bestanden kan ArcMap DGN-bestanden lezen en schrijven (alleen geometrie). Microstation met Bentley Map kan Shapefiles lezen en schrijven.<\/LI><\/UL><\/P>V14: Map 3D heeft al interoperabiliteitsmogelijkheden met Esri-diensten - Waarom heb ik dit nodig?<\/LI>A14: Map 3D heeft geen interoperabiliteitsmogelijkheden met ArcGIS Web Services, ondersteunt ook geen lokale feature classes van ArcGIS, noch hebben AutoCAD of ArcGIS desktop het vermogen om aangepaste data-objecten van Map 3D features in een DWG-bestand te lezen. Map 3D kan een FDO-verbinding bieden naar ArcSDE-databases en als dat binnen jouw organisatie werkt dan heb je misschien die gratis plug-in niet nodig. ArcGIS for AutoCAD is gemaakt om de best practice interoperabiliteitservaring tussen AutoCAD en het ArcGIS platform te bieden, nu en in de toekomst. Er is een schat aan informatie en diensten binnen de ArcGIS-gemeenschap in de vorm van ArcGIS-kaarten en -diensten die voor jou geopend worden met de gratis plug-in, wat genoeg reden is voor velen om gebruik te maken van ArcGIS for AutoCAD.<\/LI><\/UL> van een web feature services, ArcGIS for AutoCAD zal automatisch zoeken naar een AutoCAD-blok met dezelfde naam als de feature layer, en als het een overeenkomst vindt, zal het de feature in de tekening vullen met dat blok in plaats van de standaard POINT-entiteit. Als ik mijn bloksymbool wil gebruiken, moet ik het hernoemen en een kopie maken zodat wanneer ArcGIS for AutoCAD het puntfeature tekent, het blok dat wordt gebruikt er een is die ik heb ontworpen voor dat soort feature.<\/LI><\/UL><\/P>Q17: Wat is de elevation service?<\/LI>A17: Is een nieuwe ArcGIS Online Analysis-service die een aantal verschillende mogelijkheden biedt om oppervlakken, profielen en hoogteoverzichten te genereren op basis van een globaal terreinmodel van de wereld. Hier is een beschrijving van wat ze zijn: toepassingen zoals ArcGIS for AutoCAD kunnen worden geleerd hoe ze deze kunnen gebruiken, bijvoorbeeld je tekent een lijn in AutoCAD en het geeft je een 3D-lijn van het profiel over de grond terug. Je specificeert een gebied en het creëert een 3D-oppervlak van de bestaande grond.<\/LI><\/UL><\/P>Q18: Welke versie van AutoCAD gebruik je?<\/LI>A18: Ik gebruikte AutoCAD 2014 en 2015. De huidige versie van ArcGIS for AutoCAD 350 ondersteunt 32bit en 64bit AutoCAD-versies 2013-2015.<\/LI><\/UL><\/P>Q19: Waar kan ik bonus tools vinden op ArcGis.com?<\/LI>A19: Mijn ArcGIS for AutoCAD bonus tools zijn hier gratis te downloaden op ArcGIS.com: http:\/\/www.arcgis.com\/home\/item.html?id=103f4d42de804f4ab42ff498026d9ddc<\/A><\/LI><\/UL><\/P>Q20: Ik ben er nooit in geslaagd om een AutoCAD-bestand in ArcGIS te importeren en het in de juiste projectie te krijgen. Helpt deze plugin daarmee?<\/LI>A20: Zeker, het identificeren van het coördinatensysteem dat je gebruikt met de ArcGIS for AutoCAD plug-in zorgt ervoor dat je gegevens correct uitgelijnd worden binnen het hele ArcGIS Platform. Het gebruik van feature services en map services vereist dat je het coördinatensysteem identificeert dat je gebruikt. Bestaande kaarten en feature services zijn een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat je op de juiste plaats tekent. Als je bestaande tekeningen hebt in relatieve coördinatensystemen, kun je commando's zoals de AutoCAD ALIGN-tool gebruiken om dingen op hun plaats te zetten. Ik heb een voorbeeld AutoLISP-routine gemaakt om het ALIGN-commando uit te voeren in combinatie met ArcGIS web feature of map services om je te helpen bij het georefereren van je tekening naar echte wereldcoördinaten. Hier is een video daarover: https:\/\/www.youtube.com\/watch?v=V3VjP1XRoyo&list=PLHTg8zWG0OunfoXfgWWSTvU0UTCFs6ebl&index=2<\/A><\/LI><\/UL><\/P><\/P>Q21: Hoe zorg je ervoor dat de CAD in het juiste coördinatensysteem staat?<\/LI>A21: Een van de beste manieren is om verbinding te maken met een kaart- of feature service. Het proces vereist dat je je coördinatensysteem identificeert en nadat je dat hebt gedaan, zou alles correct moeten uitlijnen. Als dat niet zo is, moet je misschien enkele aanpassingen doen, of misschien heb je het verkeerde coördinatensysteem geïdentificeerd. Als je bestaande tekeningen hebt in relatieve coördinatensystemen, kun je commando's zoals de AutoCAD ALIGN-tool gebruiken om dingen op hun plaats te zetten. Ik heb een voorbeeld AutoLISP-routine gemaakt om het ALIGN-commando uit te voeren in combinatie met ArcGIS web feature of map services om je te helpen bij het georefereren van je tekening naar echte wereldcoördinaten. Hier is een video daarover: https:\/\/www.youtube.com\/watch?v=V3VjP1XRoyo&list=PLHTg8zWG0OunfoXfgWWSTvU0UTCFs6ebl&index=2<\/A><\/LI><\/UL><\/P><\/P>Q22: Kan ik alleen .wms bekijken met deze tool, of kun je ook data koppelen met SDE of File geodatabases?<\/LI>A22: Deze tool heeft geen toegang tot WMS<\/STRONG>. In plaats daarvan krijgt hij toegang tot de meer performante en rijkere data-inhoud van ArcGIS Web Map en Feature Services. Deze services worden geleverd door ArcGIS for Server, van jou, ons of iemand anders. Om feature services te kunnen leveren, moeten de gegevens die je gebruikt beheerd worden door enterprise ArcSDE die toegankelijk is voor ArcGIS for Server. Dit betekent dat jouw bestaande ArcSDE-gegevens al gemakkelijk kunnen worden geleverd, maar je zou jouw file geodatabase-gegevens moeten migreren naar ArcSDE voordat ze als ArcGIS feature services kunnen worden geleverd en vervolgens door ArcGIS for AutoCAD kunnen worden benaderd.<\/LI><\/UL><\/P>Q23: Kunnen we feature services gebruiken van een beveiligde federated Arc Server?<\/LI>A23: Ja, ArcGIS for AutoCAD gebruikt feature services van enterprise ArcGIS for Server-implementaties.<\/LI><\/UL><\/P>Q24: Moeten AutoCAD-lagen overeenkomen met Feature-namen wanneer features in CAD worden gebracht?<\/LI>A24: De laagnamen moeten overeenkomen wanneer je data toevoegt vanuit een feature services voor bewerking. Er is geen dergelijke vereiste voor lokale feature services die in de tekening leven of zijn geëxtraheerd uit een feature service of geëxporteerd uit ArcMap.<\/LI><\/UL><\/P>Q25: Kunt u uitleggen hoe u correcte symbolen/blokken krijgt in CAD wanneer features worden binnengehaald?<\/LI>A25: Het is automatisch wanneer er een blokdefinitie bestaat in de tekening die overeenkomt met de laagnaam voor die feature services "ESRI_<feature layer name>". Je zou het blok maken of hernoemen dat je wilt zien voor die features en het benoemen volgens de verwachte laagnaam voor die feature service of subtype. ArcGIS for AutoCAD zal het blok gebruiken in plaats van de POINT-entiteit wanneer het die features tekent. Als je de tekening hebt opgeslagen, wordt het blok ook gebruikt door het place feature tool palette. Hoewel je waarschijnlijk de tool-afbeelding op het tool palette moet bijwerken om het daar te zien. Hier is een video over dit onderwerp: https:\/\/www.youtube.com\/watch?v=3qpLfxYTkpE&index=6&list=PLHTg8zWG0OumaZbvl_jjuYguyJ-VpUfIs<\/A>. Hier is een blogpost over een meer geavanceerde behandeling van dit onderwerp: http:\/\/giscadblog.blogspot.com\/2014\/09\/arcgis-data-and-blocks-afafblocktofc.html<\/A> en een video:<\/LI><\/UL><\/P>Q26: Is er een limiet aan het aantal features?<\/LI>A26: Alleen de praktische limiet van jouw machine en bruikbaarheid/prestatie.<\/LI><\/UL><\/P>Q27: Is er een geautomatiseerde workflow om pijp- & structuurkenmerken van Civil 3D naar ESRI over te brengen?<\/LI>A27: Nee, niet zover ik weet. Exporteren naar Shapefile is waarschijnlijk jouw beste optie, aangezien AutoCAD en ook ArcMap geen aangepaste objecten kunnen lezen.<\/LI><\/UL><\/P>Q29: Kunnen we bij het werken met de services om data te bewerken gebruikmaken van de ArcGIS Server Security om bewerken in services te beheren?<\/LI>A29: Ja, jij beheert de mogelijkheden van de service die jij maakt wanneer jij publiceert en vanuit server manager. Er is niets speciaals aan de clientzijde. Alle softwareclients inclusief ArcGIS for AutoCAD krijgen dezelfde feature services gepresenteerd en de vereiste referenties om ze te benaderen.<\/LI><\/UL><\/P>Q30: Ondersteunt dit lange transacties, versiebeheer bij bewerken, conflictdetectie?<\/LI>A30: ArcGIS for AutoCAD ondersteunt lange transacties. Versies worden beheerd op publicatieniveau dus ja maar niet echt relevant omdat jij een kaart publiceert gebaseerd op een versie en dan worden bewerkingen op die versie toegepast. Er zijn geen conflictdetectietools binnen het bewerkingsmodel van feature services. Bewerkingen worden verwerkt volgens een last in, wins-strategie.<\/EM><\/UL>
<\/P>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.