https:\/\/kinyuajasonmuriki.github.io\/<\/A>)<\/SPAN><\/CITE><\/P>Ik ben een GIS-professional, momenteel bezig met het behalen van een bachelor in Geomatics Engineering, Geospatial Information Systems en Remote Sensing aan de Dedan Kimathi University of Technology.<\/P>
In de meeste gevallen maak ik gebruik van commerciële en open-source Geospatial pakketten en diensten om ruimtelijke data/informatie vast te leggen, op te slaan, te analyseren, te manipuleren en te visualiseren. Commerciële pakketten die ik handig vind (hebben ondersteuning voor belangrijke geospatiale functionaliteiten) zijn onder andere Arcgis Desktop en Erdas Imagine. Open-source software die ik onmisbaar vind bij het leveren van technologische oplossingen omvat QGIS, GDAL/OGR, LeafletJS, GeoDjango, GRASS, Arcgis-online platform, Arcgis-android-SDK en anderen.<\/P>
Om het kort te houden, ik ben <\/SPAN>open-minded, zelfgemotiveerd ,een kritisch denker<\/SPAN>, gepassioneerd voor resultaten, heb een flexibele houding ten opzichte van werk en ben altijd bezorgd over de tevredenheid van de eindgebruiker van het product. Ik heb sterke technische en uitstekende interpersoonlijke vaardigheden. Ik sta open voor uitdagingen die ideeën kunnen verlichten of vaardigheden en ervaring kunnen verbeteren. Ik kan goed opschieten met mensen op alle niveaus.<\/SPAN><\/P><\/P> <\/SPAN>Verspreiden van Informatie vanuit Desktop Environment<\/STRONG><\/SPAN><\/CITE><\/P>Conventioneel verzamelen GIS-professionals data, slaan deze op, halen ze op wanneer gewenst voor manipulatie en analyse en visualiseren resultaten op desktopmonitor en/of afgedrukte grafieken (om ruimtelijke-data ondersteunde beslissingen te nemen). Het proces van het delen van informatie van werkruimte desktop naar andere afdelingen/sectoren binnen een organisatie of derden impliceert extra kosten voor het afdrukken van grafieken, behoefte aan extra opslagmiddelen, dataredundantie (kopieën van de gedeelde data) en tijdverspilling. Op sommige manieren kan dit proces ongemakkelijk zijn en de uitgaven van de organisatie verhogen. Echter, met technologische vooruitgang kan het delen van informatie eenvoudiger worden gemaakt en consistent met de toenemende vraag naar informatie veroorzaakt door een groeiend gebruikersbestand. Via web-mapping en mobiele GIS is dit niveau van eenvoud en meer mogelijk. Data opgeslagen in ruimtelijke databases en resultaten van ruimtelijke analyses worden beschikbaar gesteld aan een wereld van gebruikers die deze bronnen benaderen via een URL in hun browser of mobiele apparaat aangedreven dienst. Uitgaande van een internetverbinding heeft de gebruiker alleen een account nodig, indien aanwezig, om toegang te krijgen tot data en geo-resultaten te visualiseren.
<\/SPAN><\/P>In deze presentatie zal ik demonstreren hoe dit bereikt kan worden met behulp van Arcgis-online platform en AppStudio for ArcGIS.<\/SPAN><\/SPAN><\/P><\/BODY><\/HTML>