Diversity Tools<\/A> is een beetje een experimentele python toolbox die momenteel slechts één tool bevat, Focal Diversity. <\/P> <\/P>De tool kan twee diversiteitsindexen<\/A> berekenen voor rechthoekige focale gebieden op basis van een single band rasterinvoer. De Shannon Diversity Index, vaak aangeduid als Shannon-Weaver of Shannon-Wiener Index en Simpsons Index of Diversity of Inverse Simpsons Index zijn beide populaire diversiteitsindexen in ecologische toepassingen en worden vaak gebruikt om een maat te geven voor soorten- of habitatdiversiteit voor niet-overlappende gebieden. Net als de Centrality Analysis Tools<\/A> gepubliceerd vorig jaar, Diversity Tools is gebaseerd op werk uitgevoerd tijdens het Green Infrastructure project<\/A> een paar jaar geleden. De ArcGIS Focal Statistics <\/A>tool, beschikbaar met Spatial Analyst, berekent verschillende statistieken voor raster focale buurten, inclusief variety, maar niet diversity. Zowel Focal Statistics met de Variety optie als Focal Diversity berekenen een waarde voor de centrale pixel in een schuivend rechthoekig venster op basis van de unieke waarden binnen het focale venster. In tegenstelling tot Focal Statistics vereist Focal Diversity geen Spatial Analyst-licentie.<\/P>.<\/P>Ik kijk ernaar uit om te horen over uw gebruikssituaties en suggesties voor verbeteringen. Ik denk al aan een Zonal Diversity tool vergelijkbaar met Zonal Statistics als er interesse is.<\/P><\/BODY><\/HTML>
<\/P>
De tool kan twee
.<\/P>
Ik kijk ernaar uit om te horen over uw gebruikssituaties en suggesties voor verbeteringen. Ik denk al aan een Zonal Diversity tool vergelijkbaar met Zonal Statistics als er interesse is.<\/P><\/BODY><\/HTML>
Zonal diversity tool would be a great addition. Perhaps there has been some development or alternatives since then.
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.