<\/HEAD>
Technologie ontwikkelt zich zo snel dat het soms verbluffend is. Kijk bijvoorbeeld naar de verspreiding van drone-technologie. In juni van dit jaar (2015) vroeg Amazon formeel toestemming aan de FAA om hun commerciële drones te testen voor het bezorgen van pakketten binnen 30 minuten of minder. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden om mijn groenteburrito bezorgd te krijgen door een vriendelijke drone. Grapje, soort van.
<\/P>
<\/P>
Er zijn zeker maatschappelijke zorgen die moeten worden aangepakt wanneer nieuwe technologie wordt geïntroduceerd. Zaken als privacy, veiligheid, beveiliging en zelfs sociale rechtvaardigheid komen in gedachten. Het recente incident waarbij drones van <\/SPAN>hobbyisten het luchtruim boven bosbranden afsloten en daardoor het storten van brandblusmiddelen vanuit de lucht stopte, is daar een goed voorbeeld van.<\/P><\/P>Het navigeren door deze kwesties zal moeilijk zijn, maar spoedig zullen wetten en regels de nieuwe <\/SPAN>technologie inhalen, en dan zal de verspreiding en het gebruik van UAV's enorm toenemen, net zoals bij GPS gebeurde. Er zijn veel voordelen te behalen in de planningsdiscipline wanneer dit gebeurt. Bijvoorbeeld, we zouden UAV's moeten kunnen gebruiken om snel conditiebeoordelingen van buurten uit te voeren en inventarissen van activa te maken, net zoals ze nu doen voor ranches, wetlands, natuurgebieden en mijnbouwactiviteiten.<\/P><\/P>Er zijn verschillende andere manieren om grootschalige conditiebeoordelingen en inventarissen van activa uit te voeren met behulp van lasers (terrestrische LiDAR), camera's en andere sensoren gemonteerd op voertuigen. Als je het juiste budget en behoefte hebt, is dat de beste optie, en er zijn verschillende commerciële aanbieders die kunnen helpen. Maar nu is er een doe-het-zelf methode die je kunt gebruiken om fotosurveys te verzamelen van hele buurten of districten. (Ik zag er net een demo van tijdens een briefing hier bij Esri, en dat inspireerde me om dit stuk te schrijven. Het werd pas deze maand uitgebracht, augustus 2015.)<\/P><\/P>Als je het nog niet hebt gezien, is er een nieuwe ArcGIS for Local Government-app genaamd Photo Survey die je kunt gebruiken met allerlei GPS-compatibele camera's waarmee je je voertuig kunt instellen om snel een fotosurvey uit te voeren van hele buurten, districten of zelfs hele steden. Het is behoorlijk strak en iets wat de meeste GIS-mensen kunnen opzetten voor allerlei veldploegen in jouw afdeling of lokale overheid.<\/P><\/P>Photo Survey is een configuratie van ArcGIS en een JavaScript-applicatie waarmee je gerichte eigendomsonderzoeken kunt uitvoeren en straatniveau fotocollecties kunt publiceren die je kunnen helpen blight, beschadigde structuren, bouwactiviteiten, code-overtredingen of wat je maar wilt te identificeren. Je kunt gemakkelijk je eigen survey-sjabloon instellen om aan al je behoeften te voldoen en de surveys intern of met het publiek delen voor commentaar via Story Maps of andere webapps.<\/P><\/P>Voor meer informatie zou ik beginnen met de Photo Survey overzichtspagina. Volg deze link hier (http:\/\/arcg.is\/1ViPqzW<\/A>)<\/A>. Begin hier, en tegen de tijd dat drones zijn goedgekeurd voor gebruik, ben jij een expert in het uitvoeren van je eigen fotosurveys en kun je die vaardigheden gemakkelijk overzetten naar drones. Grapje, soort van.
<\/P><\/P>
Verken, heb plezier, en ik kijk nog steeds uit naar de bezorging van mijn groenteburrito door drone.<\/P><\/BODY><\/HTML>