Wist je dat Esri een methode biedt voor ontwikkelaars om aangepaste applicaties te maken die de internationale standaard van S-57, ook bekend als ENCs, kunnen ondersteunen? Als je ooit gevraagd bent een applicatie te maken en een van de vereisten was om data offshore weer te geven, dan kan dit je helpen. <\/SPAN><\/SPAN><\/P><\/P>De HydrographicS57Layer is een Runtime-klasse waarmee je ENC-data (ook wel Electronic Nautical Charts of S-57 data genoemd) direct binnen de app die je bouwt kunt visualiseren. Dit kan handig zijn wanneer jouw eindgebruiker offshore werkt en basemap-inhoud nodig heeft die de ArcGIS Online Bamemaps niet kunnen bieden. Bij het renderen van de ENC-data profiteer je van onze ondersteuning van de S-52 symbologiestandaard, wat betekent dat het vergelijkbaar zal zijn met wat je op de brug van een schip zou zien bij het navigeren op zee.<\/SPAN><\/P><\/P>Als je nieuwsgierig bent naar de HydrographicS57Layer, bekijk dan meer informatie <\/SPAN>hier<\/A> <\/SPAN>op de developers.arcgis.com-pagina. Als je je afvraagt wat deze ENC-data is waar ik het over heb, of waar je dit soort data kunt vinden, hebben we een paar opties voor je. In de VS biedt <\/SPAN>NOAA<\/A> <\/SPAN>een groot aantal ENC-datasets aan die je direct vanaf hun <\/SPAN>website<\/A> <\/SPAN>(gratis) kunt downloaden. Daarnaast biedt ArcGIS een oplossing die ENC-data kan creëren, genaamd ArcGIS for Maritime: Charting. Voel je vrij om enkele van mijn andere berichten te bekijken om te zien hoe je ENC-data in ArcGIS kunt maken.<\/SPAN><\/P><\/P>Bekijk hieronder de snelle snapshot die ik vanochtend heb gemaakt van een Runtime-voorbeeld dat ENC-data visualiseert.<\/SPAN><\/P><\/P>Veel succes met ontwikkelen!<\/SPAN><\/P><\/P><\/SPAN><\/P><\/BODY><\/HTML>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.