Pak je project uit:<\/STRONG>Het uitpakken van je project kan tussen de 30 en 45 minuten duren; wees hierop voorbereid... Haal een lunch of een kop koffie. Maak je geen zorgen, je hoeft maar één keer uit te pakken. Nadat je het project hebt opgeslagen, zou je niet opnieuw hoeven uit te pakken!<\/P>ArcGIS Pro – Zodra je het project in Pro hebt geopend, zou je een scherm moeten zien dat er ongeveer zo uitziet:Verkennen van het Pro-project:<\/STRONG>Nu kan ik de Ecological Marine Unit-gegevens zien, weergegeven als cilindervormen in een 3D-scène. Ik kan interactie hebben met de Ecological Marine Unit's (EMU's) door op de cilinders in de kaart te klikken en de bijbehorende pop-ups te bekijken. De scène bestaat uit 3D- en 2D-lagen.<\/P>3D-lagenEcological Marine Units (Lokaal) – 3.574.396 records. dit zijn de gegevens die als cilinders in het project worden weergegeven. Dit is een geoptimaliseerde versie van het 52-miljoen-punten mesh waarbij volumes van aaneengesloten watermassa's met dezelfde kenmerken of attributen zijn samengevoegd.<\/LI><\/UL><\/LI>2D-lagenWorld Ocean Reference<\/A> (Online) - annotatie voor kenmerken op de World Ocean Base map, deze referentielaag bevat namen van mariene waterlichamen, namen van onderzeese kenmerken en afgeleide dieptewaarden in meters. Landkenmerken omvatten administratieve grenzen, steden en namen van binnenwateren.<\/LI>World Ecological Land Units Map 2015<\/A> (Online) – Ecological Land Units (ELU's) zijn gebieden met een onderscheidend bioklimaat, landvorm, lithologie en landbedekking die de basiscomponenten vormen van terrestrische ecosysteemstructuur.<\/LI>World Ocean Base<\/A> (Online) - De basemap richt zich op bathymetrie. Het bevat ook binnenwateren en wegen, overgelegd op landbedekking en schaduwreliëfbeelden.<\/LI><\/UL><\/LI><\/UL>Van de vier genoemde gegevensbronnen bevindt zich alleen de Ecological Marine Unit-gegevens lokaal op de harde schijf. De overige datasets worden geleverd als online services via Esri's Living Atlas of the World.<\/P><\/P>Hoogtegegevens:<\/STRONG>De hoogte van de scène wordt geregeld in de kaartinstellingen. Vanaf hier kun je de verticale overdrijving en hoogtebron(bronnen) regelen.Standaard is de huidige scène geconfigureerd met een verticale overdrijving van 5x en maakt gebruik van de TopoBathy<\/A> service die online beschikbaar is via de Living Atlas of the World.<\/P><\/P>Bladwijzers:<\/STRONG>Het ArcGIS Pro-projectpakket wordt geleverd met 18 vooraf geconfigureerde bladwijzers van fascinerende plaatsen in 's werelds oceanen. Bladwijzers zijn toegankelijk via een dropdown-interface waar je ook nieuwe bladwijzers kunt maken of bestaande kunt beheren.Navigeer naar het Falkland Plateau met behulp van de bijbehorende bladwijzer. Merk direct het verschil op in kleuren en variatie in de EMU-kolommen? De kenmerken van de waterkolom worden hier anders weergegeven dan op de vorige locatie bij de Galapagoseilanden.<\/P><\/P>Ik hoop dat deze oriëntatie op de Ecological Marine Unit's in ArcGIS Pro nuttig was. Neem gerust contact met mij op als je vragen of suggesties hebt door te reageren op deze blog.<\/P><\/BODY><\/HTML>
Van de vier genoemde gegevensbronnen bevindt zich alleen de Ecological Marine Unit-gegevens lokaal op de harde schijf. De overige datasets worden geleverd als online services via Esri's Living Atlas of the World.<\/P>
<\/P>
Hoogtegegevens:<\/STRONG>De hoogte van de scène wordt geregeld in de kaartinstellingen. Vanaf hier kun je de verticale overdrijving en hoogtebron(bronnen) regelen.Standaard is de huidige scène geconfigureerd met een verticale overdrijving van 5x en maakt gebruik van de
Bladwijzers:<\/STRONG>Het ArcGIS Pro-projectpakket wordt geleverd met 18 vooraf geconfigureerde bladwijzers van fascinerende plaatsen in 's werelds oceanen. Bladwijzers zijn toegankelijk via een dropdown-interface waar je ook nieuwe bladwijzers kunt maken of bestaande kunt beheren.Navigeer naar het Falkland Plateau met behulp van de bijbehorende bladwijzer. Merk direct het verschil op in kleuren en variatie in de EMU-kolommen? De kenmerken van de waterkolom worden hier anders weergegeven dan op de vorige locatie bij de Galapagoseilanden.<\/P><\/P>Ik hoop dat deze oriëntatie op de Ecological Marine Unit's in ArcGIS Pro nuttig was. Neem gerust contact met mij op als je vragen of suggesties hebt door te reageren op deze blog.<\/P><\/BODY><\/HTML>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.