Hallo Support Services bloglezers. Mijn naam is Jeff, en ik ben lid van het Geodata Raster team bij het East Coast Esri Support Services kantoor in Charlotte, NC. U heeft misschien een van mijn eerdere blogs gelezen over overzichten van mosaic datasets<\/A> of waar u data op het Web kunt vinden om te gebruiken in uw analyse. Vandaag wil ik de rastertypes in mosaic datasets in ArcGIS 10 bespreken.<\/P>U komt de rastertype-optie tegen wanneer u rasters toevoegt aan de mosaic dataset via de Add Rasters to Mosaic Dataset tool<\/A>. Er zijn talloze rastertype-opties beschikbaar om toe te voegen. Zoveel zelfs, dat sommige niet zo voor de hand liggen.<\/P>Veel van de opties verwijzen naar specifieke sensoren die specifieke instellingen vereisen om het formaat te interpreteren en te verwerken. Er zijn er een paar die verwijzen naar de verschillende beschikbare datatypes om toe te voegen, met name Image Service Definition, Image Service Reference, Table en Web Services. Verborgen tussen de sensoren bevindt zich het minst voor de hand liggende rastertype met de naam ‘Table’. Dit rastertype is de instelling die kan worden gebruikt om raster catalogi toe te voegen. De Web Help documentatie<\/A> over dit rastertype zegt dat u dit type moet gebruiken wanneer u het volgende aan uw mosaic dataset toevoegt:<\/P>Raster catalogus<\/LI>Mosaic dataset<\/LI>Tabel met paden<\/LI>.dbf-bestand (bijvoorbeeld van een footprint shapefile)<\/LI><\/UL>Elk van de items in de raster catalogus wordt een item in de mosaic dataset. Dit is anders dan een gerefereerde mosaic dataset<\/A>, omdat u overzichten kunt maken. Overzichten kunnen niet worden gemaakt voor een gerefereerde mosaic dataset. Zodra de raster catalogus is toegevoegd, kan het normale mosaic dataset proces<\/A> worden gebruikt.<\/P>Deze workflow zou u moeten toestaan raster catalogi om te zetten naar de mosaic dataset en u alle functionaliteit van mosaic datasets te laten benutten. Ik hoop dat u deze tips nuttig vindt bij het werken met rastertypes in mosaic datasets. Laat alstublieft eventuele opmerkingen achter in het 'Comment' gedeelte onder deze blogpost. OPMERKING: U moet ingelogd zijn op uw Esri Global Account om opmerkingen achter te laten.<\/P>- Jeff S., Support Analyst, Geodata Raster team, ESRI Support Services<\/P><\/_BODY><\/_HTML>
U komt de rastertype-optie tegen wanneer u rasters toevoegt aan de mosaic dataset via de
Veel van de opties verwijzen naar specifieke sensoren die specifieke instellingen vereisen om het formaat te interpreteren en te verwerken. Er zijn er een paar die verwijzen naar de verschillende beschikbare datatypes om toe te voegen, met name Image Service Definition, Image Service Reference, Table en Web Services. Verborgen tussen de sensoren bevindt zich het minst voor de hand liggende rastertype met de naam ‘Table’. Dit rastertype is de instelling die kan worden gebruikt om raster catalogi toe te voegen. De
Elk van de items in de raster catalogus wordt een item in de mosaic dataset. Dit is anders dan een
Deze workflow zou u moeten toestaan raster catalogi om te zetten naar de mosaic dataset en u alle functionaliteit van mosaic datasets te laten benutten. Ik hoop dat u deze tips nuttig vindt bij het werken met rastertypes in mosaic datasets. Laat alstublieft eventuele opmerkingen achter in het 'Comment' gedeelte onder deze blogpost. OPMERKING: U moet ingelogd zijn op uw Esri Global Account om opmerkingen achter te laten.<\/P>
- Jeff S., Support Analyst, Geodata Raster team, ESRI Support Services<\/P>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.