<\/HEAD>
Fijne Thanksgiving, iedereen! (tenminste, het is Thanksgiving-tijd in de VS). Ik dacht dat dit een leuke kans zou zijn om een blogpost te schrijven over 1GIS voor Dummies7, maar dan met een kookrecept twist, in Thanksgiving-stijl. Enkele mensen op mijn werk en ik kwamen op dit idee en dit zou een goede plek zijn om het te delen.<\/P>
<\/P>
Om te beginnen, dit is GIS:<\/P>
<\/P>
GIS: Een Kaart, Maar Meer Dan Een Kaart<\/STRONG><\/P>Een manier om data vast te leggen, op te slaan, te manipuleren, te analyseren en te presenteren<\/LI>Een reeks gelaagde georuimtelijke data georganiseerd in één ruimte<\/LI>Een manier om problemen op te lossen en complexe vragen te beantwoorden<\/LI><\/UL><\/P>Laten we het echter leuk maken zodat iedereen het kan begrijpen.<\/P><\/P>GIS voor Dummies Recept<\/STRONG><\/SPAN><\/P><\/P>Ingrediebnten<\/STRONG><\/SPAN><\/P>Neem:<\/SPAN><\/P>4 delen Database<\/SPAN><\/LI>1 1\/2 delen Geographic Data<\/SPAN>Points, Lines, Polygons, Rasters, DEM, en 3D Data<\/SPAN><\/LI><\/UL><\/LI>1 deel Data van Formulieren \/ Spreadsheets (Tabular Data)<\/SPAN>Adreslijsten, GPS-cordinaten, en Bestanden<\/SPAN><\/LI><\/UL><\/LI>1\/2 deel Basemap<\/SPAN>Satellietbeelden, Straatkaart, Topografie<\/SPAN><\/LI><\/UL><\/LI>3 delen Graphics<\/SPAN>Graphical User Interface (GUI) en Mapping Tools<\/SPAN><\/LI><\/UL><\/LI><\/UL><\/P>Combineer<\/STRONG><\/SPAN>
Roer in een grote Database Geographic Data met Tabulaire Informatie door elkaar
Geocoding, Databaseontwerp, Maak Event Layers
Selecteer een anti-aanbak User Interface en druk de Basemap gelijkmatig in de hoeken
Verwerk
Verwarm de GIS toolbox voor om taken te automatiseren met modellen of scripts
Verdeel de datamix gelijkmatig in Feature Layers
Zeef en vouw de Feature Layers in Geoprocessing- en analysetools
Voer analyses uit, genereer statistieken en analyseer netwerken
Afwerking
Glazuur met thematische en kaartelementen om het verhaal te vertellen
Symbolen, labels, lay-out, legenda, noordpijl en schaalbalk
Knip overtollige lagen bij en overlay-lagen
Toon statistische hotspots en illustreer ruimtelijke patronen