Hallo, dit is Cassandra die je weer een blogpost brengt over wat nieuwe functionaliteit en\/of tools die nu beschikbaar zijn met ArcGIS 10. Deze keer ben ik hier om te verklaren dat het goede schip DS Map Book voor de laatste keer is vertrokken. Vanaf ArcGIS 10 heeft ArcMap nu map book-ondersteuning direct geïntegreerd in de applicatie via Data Driven Pages!<\/P>
Voor een overzicht van Data Driven Pages, bekijk alstublieft het ArcGIS Desktop Blog onderwerp - Data Driven Pages<\/A><\/I>.<\/P>Om ermee aan de slag te gaan, raad ik sterk aan om de tutorial te doorlopen die direct beschikbaar is in de ArcGIS 10 Web help, want het heeft mij zeker geholpen om een beter begrip te krijgen van alle nieuwe tools en functionaliteit die beschikbaar zijn: Building map books with ArcGIS<\/A><\/I>.<\/P>Met betrekking tot DS Mapbook en ArcGIS 10, DS Mapbook was gebouwd op VB6\/VBA, wat niet langer wordt ondersteund door Microsoft. Ook installeert ArcGIS Desktop vanaf versie 10 geen VB meer. Je kunt een apart installatieprogramma uitvoeren dat autorisatie vereist van Esri's Customer Service om VBA-ondersteuning toe te voegen aan ArcGIS 10 Desktop. Voor meer informatie over de status van VBA binnen ArcGIS, zie de volgende Support Services blogpost: Farewell to VBA<\/A><\/I>.<\/P>Laat alstublieft eventuele opmerkingen achter in het commentaargedeelte onder deze blogpost. OPMERKING: Je moet ingelogd zijn op je Esri Global Account om opmerkingen achter te laten.<\/P>- Cassandra L., Desktop Support Analyst, Esri Support Services<\/P>\n\n\n\n<\/BODY><\/HTML>
Om ermee aan de slag te gaan, raad ik sterk aan om de tutorial te doorlopen die direct beschikbaar is in de ArcGIS 10 Web help, want het heeft mij zeker geholpen om een beter begrip te krijgen van alle nieuwe tools en functionaliteit die beschikbaar zijn:
Met betrekking tot DS Mapbook en ArcGIS 10, DS Mapbook was gebouwd op VB6\/VBA, wat niet langer wordt ondersteund door Microsoft. Ook installeert ArcGIS Desktop vanaf versie 10 geen VB meer. Je kunt een apart installatieprogramma uitvoeren dat autorisatie vereist van Esri's Customer Service om VBA-ondersteuning toe te voegen aan ArcGIS 10 Desktop. Voor meer informatie over de status van VBA binnen ArcGIS, zie de volgende Support Services blogpost:
Laat alstublieft eventuele opmerkingen achter in het commentaargedeelte onder deze blogpost. OPMERKING: Je moet ingelogd zijn op je Esri Global Account om opmerkingen achter te laten.<\/P>
- Cassandra L., Desktop Support Analyst, Esri Support Services<\/P>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.