<\/HEAD>
Ik heb drie jaar American Sign Language gegeven aan de New Mexico State University, voordat ik naar Colorado verhuisde.<\/P>
Hier heb ik een pdf die uitlegt hoe je met een dove werknemer op je kantoor, in private bedrijven, enzovoort kunt werken...<\/P>
Elke Gebarentaal is niet hetzelfde in sommige landen.. Zoals British Sign Language en American zijn verschillend maar in Canada en de USA hebben ze dezelfde gebarentaal in ASL.<\/P>
<\/P>
Toen ik American Sign Language (ASL) gaf, vertelde ik mijn studenten altijd dat het leren van een andere vreemde taal je voordeel oplevert bij je major in Psychologie, Sociologie of Geografie... een dove persoon zal altijd blij zijn als je wat vingerspelling of gebarentaal kent.<\/P>
<\/P>
Als je toevallig een dove persoon kent, verbind hem of haar dan met mij... ik praat graag met die persoon.<\/P>
<\/P>
Er is geen universele gebarentaal in GIS, Geografie, of in welke major dan ook. In principe moeten jij en de gebarentolk samenwerken om gebaren te maken zoals bijvoorbeeld: er is geen teken voor polygon dus moet je er zelf een bedenken. Polygon betekent vorm met bijvoorbeeld oppervlakte.<\/P>
<\/P>
Gebaar voor Geografie<\/SPAN> hier : Gebaar voor GEOGRAPHY | ASL Sign Language Video Dictionary<\/A> <\/P>Gebaar voor Kaart<\/SPAN> : het varieert per dove persoon in sommige gebieden in de Verenigde Staten maar het meest voorkomende dat ik hier heb gezien
American Sign Language (ASL) Video Dictionary - map<\/A> <\/P>Oppervlakte<\/SPAN> :
"area" American Sign Language (ASL)<\/A> <\/P><\/P>
<\/P>
<\/P>
Voor GIS, zou je het fingerspellen G I S gebruiken <\/P>
<\/P>
Ik zal later meer gebaren toevoegen voor sommige woorden in Geografie of GIS..<\/P>
<\/P>
Tot ziens!<\/P><\/BODY><\/HTML>