trainingssite<\/A>.<\/P>Sommigen van jullie zullen misschien zeggen: "Het bedrijf waarvoor ik werk heeft momenteel geen opleidingsbudget. Hoe kan ik leren zonder training!?"<\/P>
Het antwoord is simpel. Bij aankoop van ArcGIS Desktop 9.x of 10 krijg je gratis, en dan bedoel ik echt helemaal gratis, nuttige trainingsmaterialen. Omdat gratis mijn favoriete prijs is (en waarschijnlijk ook die van het bedrijf waarvoor je werkt), is dit een geweldige optie om meer over GIS te leren.<\/P>
Allereerst moet je ArcTutor installeren met de Complete optie. ArcTutor wordt meegeleverd met je ArcGIS Desktop Installatieschijf. Als je niet zeker weet of ArcTutor is geïnstalleerd, kun je dit controleren via Programma's toevoegen/verwijderen en zoeken naar het volgende:
<\/P>
Als het niet geïnstalleerd is en jij bent niet degene die de schijven beheert, neem dan contact op met je IT-afdeling en vraag hen ArcTutor te installeren met de Complete optie.<\/P>
Zodra je zeker weet dat ArcTutor is geïnstalleerd, heb je toegang tot tientallen tutorials die je helpen de software te leren.<\/P>
Als je een 9.x versie gebruikt,<\/B> navigeer dan eenvoudig naar de volgende locatie in Windows Verkenner: C:Program FilesArcGISDocumentation.
<\/P>Hier vind je een verzameling tutorials die je door oefeningen leiden met behulp van de ArcTutor data.<\/P>Als je versie 10 gebruikt,<\/B> is het openen van tutorials net zo eenvoudig als kijken in Help. Ik raad aan om de webgebaseerde 10 Help te gebruiken, omdat deze regelmatig wordt bijgewerkt in tegenstelling tot het Help-venster dat op je eigen systeem is geïnstalleerd, dat alleen wordt bijgewerkt wanneer je een servicepack installeert. Houd er rekening mee dat ArcGIS 10 een grote release is; nieuwe documentatie en tutorials worden momenteel geschreven, en nieuwe tutorials zullen eerst beschikbaar zijn via Web Help voordat ze beschikbaar zijn in jouw lokaal geïnstalleerde versie. Om naar de tutorials op Web Help te linken, klik
hier<\/A>.<\/P>Als je het lokaal geïnstalleerde Help-venster moet gebruiken, open dan Help en ga naar Essentials Library > Aan de slag met ArcGIS > ArcGIS Tutorials.<\/P>
Gebruik deze tutorials om gratis vertrouwd te raken met processen, functies of extensies. Binnenkort zul JIJ de vraag beantwoorden 'hoe ben je hier zo goed in geworden?'.<\/P>
Stel gerust vragen of geef opmerkingen via het commentaargedeelte onder deze post. OPMERKING: Je moet ingelogd zijn op je Esri Global Account om reacties achter te laten.<\/P>
-Allison R., Technical Account Lead, Esri Support Services<\/P>
<\/BODY><\/HTML>