Van NASA.gov<\/A>:<\/SPAN><\/P> Op maandag 21 augustus 2017 zal heel Noord-Amerika worden getrakteerd op een zonsverduistering. Iedereen binnen het pad van totaliteit kan een van de meest indrukwekkende natuurverschijnselen zien - een totale zonsverduistering. Dit pad, waar de maan de zon volledig zal bedekken en de zwakke atmosfeer van de zon - de corona - zichtbaar zal zijn, strekt zich uit van Salem, Oregon tot Charleston, South Carolina. Waarnemers buiten dit pad zullen nog steeds een gedeeltelijke zonsverduistering zien waarbij de maan een deel van de zonneschijf bedekt. <\/SPAN><\/BLOCKQUOTE><\/P>Met alle ogen (natuurlijk goed beschermd) gericht op de zonsverduistering morgen, is dit een groot evenement dat het uithangbord zou moeten zijn voor veel GIS-organisaties, die hun beste beentje voorzetten met geweldige publiek toegankelijke apps die informatie over de verduistering bieden en het beste kaart- en app-vakmanschap laten zien dat GIS-organisaties kunnen leveren. <\/SPAN><\/P><\/P>Vanavond heb ik snel gekeken en vond het goede, en ook het "meh," met een verzameling apps die verschenen zijn rond dit geweldige evenement. Je kunt zelf zoeken<\/A> en zelf beslissen welke jij het beste vindt. Ik heb mijn lijst van het goede, het slechte, het lelijke...<\/SPAN><\/P><\/P>De eerste die ik vond is een Story Map Cascade door Esri's Mike Zeiler getiteld Seeing The Great American Eclipse<\/A>.<\/SPAN><\/P><\/P><\/SPAN><\/P>Bekijk de Story Map<\/A><\/SPAN><\/P><\/P>Zoals je mag verwachten van de Story Maps featured apps, is het een geweldig voorbeeld van een Cascade met interessante graphics en kaarten die helpen het verhaal van de verduistering te vertellen.<\/SPAN><\/P><\/P>De volgende app die ik vond, gemaakt met Web AppBuilder, was van de USFS Pacific Northwest Region. Het toont het pad van de totale zonsverduistering over Oregon en de nationale bossen in Oregon. Het biedt informatie over het bekijken van de verduistering in elk van de 8 nationale bossen die binnen de lijn van totaliteit vallen. <\/SPAN><\/SPAN><\/P><\/P><\/SPAN><\/P>Bekijk de app<\/A><\/P><\/P>Voor beter of slechter vind ik dit een typische "GIS-centric" webmapping applicatie, met tonnen lagen, niet-geconfigureerde pop-ups (De Horror!), en een lange tekst in het Over dialoogvenster. Maar het is zeker een uitgebreide verzameling gezaghebbende inhoud. Een geweldige publieke app? Misschien niet zozeer... Een geweldige verzameling nuttige bronnen die slimme kijkers kunnen ontleden? Zeker wel...<\/SPAN><\/P><\/P>De stad Salem, Oregon, heeft een Story Map op hun Salem startpagina<\/A> over de Verduistering. Het is mooi gebrandmerkt in hun uitgelichte galerij, en hoewel het misschien geen creativiteitsprijs wint, is het een solide voorbeeld van een "brood-en-boter" app die parken toont waar de verduistering bekeken kan worden, met informatie over de beschikbare faciliteiten op elke locatie - een echte publieke dienst app.<\/SPAN><\/P><\/P><\/SPAN><\/P>Bekijk de app<\/A><\/P><\/P>Als je denkt dat de beste visplekken tijdens de verduistering zijn, laat deze Story Map Journal van Idaho Department of Fish and Game je zien waar de beste visplekken zijn als je echt wilt vissen tijdens totaliteit.
Op maandag 21 augustus 2017 zal heel Noord-Amerika worden getrakteerd op een zonsverduistering. Iedereen binnen het pad van totaliteit kan een van de meest indrukwekkende natuurverschijnselen zien - een totale zonsverduistering. Dit pad, waar de maan de zon volledig zal bedekken en de zwakke atmosfeer van de zon - de corona - zichtbaar zal zijn, strekt zich uit van Salem, Oregon tot Charleston, South Carolina. Waarnemers buiten dit pad zullen nog steeds een gedeeltelijke zonsverduistering zien waarbij de maan een deel van de zonneschijf bedekt. <\/SPAN><\/BLOCKQUOTE><\/P>Met alle ogen (natuurlijk goed beschermd) gericht op de zonsverduistering morgen, is dit een groot evenement dat het uithangbord zou moeten zijn voor veel GIS-organisaties, die hun beste beentje voorzetten met geweldige publiek toegankelijke apps die informatie over de verduistering bieden en het beste kaart- en app-vakmanschap laten zien dat GIS-organisaties kunnen leveren. <\/SPAN><\/P><\/P>Vanavond heb ik snel gekeken en vond het goede, en ook het "meh," met een verzameling apps die verschenen zijn rond dit geweldige evenement. Je kunt
<\/P>
De eerste die ik vond is een Story Map Cascade door Esri's Mike Zeiler getiteld
<\/SPAN><\/P>
Zoals je mag verwachten van de Story Maps featured apps, is het een geweldig voorbeeld van een Cascade met interessante graphics en kaarten die helpen het verhaal van de verduistering te vertellen.<\/SPAN><\/P><\/P>De volgende app die ik vond, gemaakt met Web AppBuilder, was van de USFS Pacific Northwest Region. Het toont het pad van de totale zonsverduistering over Oregon en de nationale bossen in Oregon. Het biedt informatie over het bekijken van de verduistering in elk van de 8 nationale bossen die binnen de lijn van totaliteit vallen. <\/SPAN><\/SPAN><\/P><\/P><\/SPAN><\/P>
Voor beter of slechter vind ik dit een typische "GIS-centric" webmapping applicatie, met tonnen lagen, niet-geconfigureerde pop-ups (De Horror!), en een lange tekst in het Over dialoogvenster. Maar het is zeker een uitgebreide verzameling gezaghebbende inhoud. Een geweldige publieke app? Misschien niet zozeer... Een geweldige verzameling nuttige bronnen die slimme kijkers kunnen ontleden? Zeker wel...<\/SPAN><\/P><\/P>De stad Salem, Oregon, heeft een Story Map op hun
Als je denkt dat de beste visplekken tijdens de verduistering zijn, laat deze Story Map Journal van Idaho Department of Fish and Game je zien waar de beste visplekken zijn als je echt wilt vissen tijdens totaliteit.
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.