Ik heb een Solar Potential<\/A> app gemaakt voor de City of Ashland Conservation Division<\/A>.<\/P><\/P>Het doel is om inwoners en bedrijven van Ashland aan te moedigen nieuwe zonne-elektrische systemen te installeren die zijn aangesloten op het elektriciteitsnet; de City of Ashland biedt financiële stimulansen voor kwalificerende installaties.<\/P><\/P><\/P><\/P><\/P><\/P> Gegevenscreatie<\/STRONG><\/P>Aanvankelijk gebruikten we onze eigen Lidar-gegevens en berekenden het zonnepotentieel met behulp van Solar Radiation Tools<\/A>. Dit deel werd gedaan door mijn collega Lea Richards<\/A><\/LI><\/LI>Vervolgens hebben we de raster omgezet naar punten. Er waren een paar miljoen punten. (Mijn computer had geen ruimte meer)<\/LI>Daarna hebben we alle punten binnen 5 voet van een gebouw uitgeknipt.<\/LI><\/LI>Ik kreeg toen hulp van geonet om een python-script te schrijven dat de top 20% van records selecteerde.<\/A><\/LI><\/UL> **Dit werd gedaan omdat we een betere waarde wilden wanneer een gebruiker op een gebouw klikte. Aangezien ze niet het grootste deel van hun gebouw zouden gebruiken voor de berekening.<\/SPAN><\/P><\/P>Met de top 20% geselecteerd, werden statistieken uitgevoerd om een waarde te krijgen voor gemiddelde dagelijkse zonne-energie per maand.<\/LI><\/LI>De volgende stap was om de gegevens toe te voegen aan onze webapp.<\/LI>APP<\/STRONG>Ik gebruik CMV - Configurable Map Viewer voor deze app omdat toen ik begon WAB niet echt een haalbare optie was.Ik moest mijn eigen widget schrijven om de gemiddelde waarden voor de punten op het gebouw te berekenen.De gebruiker kan nu zijn eigen systeem tekenen en een resultaat krijgen over of ze een goede locatie hebben voor een zonnepaneel.Zie ook CMV - Configurable Map ViewerAls u vragen of suggesties heeft voor de Solar app, neem dan contact met mij op --Rickey, GIS AnalistCity of Ashland, Public Works20 East Main Street, Ashland OR 97520
<\/P>
Het doel is om inwoners en bedrijven van Ashland aan te moedigen nieuwe zonne-elektrische systemen te installeren die zijn aangesloten op het elektriciteitsnet; de City of Ashland biedt financiële stimulansen voor kwalificerende installaties.<\/P>
Gegevenscreatie<\/STRONG><\/P>Aanvankelijk gebruikten we onze eigen Lidar-gegevens en berekenden het zonnepotentieel met behulp van
**Dit werd gedaan omdat we een betere waarde wilden wanneer een gebruiker op een gebouw klikte. Aangezien ze niet het grootste deel van hun gebouw zouden gebruiken voor de berekening.<\/SPAN><\/P><\/P>Met de top 20% geselecteerd, werden statistieken uitgevoerd om een waarde te krijgen voor gemiddelde dagelijkse zonne-energie per maand.<\/LI><\/LI>De volgende stap was om de gegevens toe te voegen aan onze webapp.<\/LI>APP<\/STRONG>Ik gebruik
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.