<\/HEAD>
Hallo,<\/P>
Ik ben de Esri, Inc. Professional Services-leider voor de Maritime\/Port-praktijk. Vind mij op LinkedIn om mijn achtergrondinformatie te krijgen.<\/P>
Ik zal hier periodiek posten over onderwerpen die interessant zijn voor de professionele maritieme industrie, inclusief links naar nieuwsitems. Ik zal trends identificeren en over het algemeen proberen behulpzaam te zijn bij het begrijpen hoe Esri-tools en -diensten maritieme experts kunnen helpen, en om GIS-mensen te helpen het belang van de professionele maritieme industrie voor het economische welzijn van steden, staten, regio's en landen te begrijpen. <\/P>
<\/P>
Laten we beginnen met een paar vragen.<\/P>
<\/P>
V: Hoe verschilt een haven van een stad? <\/EM><\/P>A: Ik vind het nuttig om een haven te zien als een stad met een werkende waterkant. De diensten die nodig zijn om een stad veilig en succesvol te maken voor haar burgers en werknemers zijn ook vereist voor havens. Beveiliging, transport- en nutsinfrastructuur, afspraken over wie eigenaar is en verantwoordelijk is voor activa, en communicatie zowel binnen als buiten de haven zijn cruciaal, net zoals politie-\/brandweerdiensten, nutsvoorzieningen, wegen\/snelwegen en grondbeheer cruciaal zijn voor steden en dorpen. Een van de grootste verschillen is dat de maritieme aspecten van een haven multimodale communicatie-, informatie- en transportintegratie vereisen. Bijvoorbeeld, een haven moet nauw communiceren met kustbeveiligingskrachten (Marine\/Kustwacht), binnenlandse beveiliging (politie) en scheepvaartagenten (Port State Control, Immigratie\/Douane) om de doorvoer van goederen van water naar land effectief te beheren. Als de haven een internationale verbinding is, dan is het delen van informatie tussen oorsprong- en bestemmingslocaties ook cruciaal. Informatiestrroom is net zo belangrijk als goederenstroom voor een haven!<\/P><\/P>V: Wie bezit een haven en hoe worden beslissingen genomen?<\/EM><\/P>A: Dit is eigenlijk een heel belangrijke vraag. Havens worden opgericht onder vele autoriteiten. Sommige hiervan kunnen ouder zijn dan de huidige wetgeving; ze zijn zoals ze zijn omdat ze altijd zo zijn geweest! De meeste hebben moderne bestuursprincipes, en vanwege het geld dat ermee gemoeid is, worden ze gecontroleerd door politieke systemen met leden bestaande uit professionele managers en bijgestaan door consultants met expertise uit financiële, scheepvaart- en infrastructuur\/technische disciplines. De groei in afhankelijkheid van informatie heeft ook geleid tot een afhankelijkheid van IT-infrastructuur die mogelijk wel of niet goed begrepen wordt (net als bij veel steden!) Sommige havens worden 'achter gesloten deuren' beheerd, maar veel hebben open vergaderingen of andere manieren om lokale bevolking input te geven aan belangrijke beslissingen, inclusief verkiezingen.<\/P><\/P>...meer volgt. Hier is een rapport over transport en big data dat je misschien interessant vindt: http:\/\/www.internationaltransportforum.org\/Pub\/pdf\/15CPB_BigData.pdf<\/A> <\/P><\/BODY><\/HTML>