Ik ben opgegroeid op een landelijke boerderij in Maryland, en we moesten leven zonder de luxe van pizza-bezorging of gemakkelijk toegankelijke brandweermdash;<\/SPAN>alleen een van die dingen was belangrijk voor mij als kind. Hoewel snelle responstijden van fastfood misschien geen cruciale informatie zijn voor jouw gemeenschap, kan het nuttig zijn om de effectieve reikwijdte van diensten zoals brandweerkazernes of ziekenhuizen te kennen. Laten we kijken welke gemeenschappen onderbediend zijn in deze week #InAGIF! <\/P><\/P><\/P>Service Areas zijn de grenzen die de bevolking afbakenen die door een faciliteit binnen een bepaalde tijdsperiode wordt bediend <\/SPAN><\/P>Het hier gebruikte hulpmiddel is Generate Service Areas<\/A>; het neemt als invoer locaties van faciliteiten (brandweerkazernes of pizzazaken) en genereert een gebied dat binnen een gespecificeerde tijd vanaf dat punt bereikbaar is. In dit geval heb ik de reistijdlimiet ingesteld op 5 minuten zonder verkeer. Na uitvoering raadpleegt het hulpmiddel Esri's gezaghebbende dataset<\/A>, scant de nieuwste wegenbestanden en vindt de snelste routes vanaf de faciliteit. Je kunt zelfs rekening houden met verkeer op een bepaalde dag, gebaseerd op historische gegevens! Het resultaat is een veelhoek die gebruikt kan worden voor verdere analyse. <\/P><\/P>Met deze gegevens kunnen we nu vragen beantwoorden zoals:<\/STRONG><\/P>Hoeveel woningen liggen buiten het 10-minuten politieresponsgebied? <\/EM><\/LI>Wie in onze gemeenschap kan onze klinieken niet binnen 30 minuten bereiken? <\/EM><\/LI>Zijn sommige brandweerkazernes onderbezet gezien de bevolkingsomvang in hun servicegebied? <\/EM><\/LI><\/UL>Of ga je meer geavanceerd:<\/STRONG><\/P>Welke speciale diensten zijn nodig bij een faciliteit, gezien de omliggende demografie (zoals taal) in het servicegebied? En hoe wordt verwacht dat die demografie zich de komende vijf jaar zal ontwikkelen? <\/EM><\/LI><\/UL><\/P><\/P>In dit voorbeeld bedient één brandweerkazerne drie keer zoveel mensen als een andere nabijgelegen, wat personeelsvereisten bepaalt.<\/SPAN><\/P>Het begrijpen van je servicegebied kan leiden tot snellere responstijden, verbeterde service en (misschien) versere pizza. Probeer het vandaag nog uit!<\/A><\/P><\/P><\/P><\/P>Over In a GIF:<\/STRONG><\/SPAN><\/P>Elke vrijdag neem ik een paar seconden van mijn dag om een coole functie van het ArcGIS-platform te demonstreren en met jullie allemaal te delen! Het doel is om te laten zien hoe eenvoudig het is om geweldige producten te maken met tools die beschikbaar zijn in de Esri-omgeving.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>We hebben allemaal wel eens "kijk hoe makkelijk deze tool te gebruiken is" demo's gezien, met samengestelde data en copy-pasta code. Dus om echt te laten zien hoe je van nul naar held gaat, In a GIF<\/EM> volgt drie eenvoudige regels:<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P> In a GIF-regels:<\/STRONG><\/SPAN> 1) De .gif mag minder dan 45 seconden duren.<\span> 2) Geen tijd inkorten van de .gif.<\span> 3) Geen vooraf voorbereide code toegestaan.<\span>
<\/P>
Met deze gegevens kunnen we nu vragen beantwoorden zoals:<\/STRONG><\/P>Hoeveel woningen liggen buiten het 10-minuten politieresponsgebied? <\/EM><\/LI>Wie in onze gemeenschap kan onze klinieken niet binnen 30 minuten bereiken? <\/EM><\/LI>Zijn sommige brandweerkazernes onderbezet gezien de bevolkingsomvang in hun servicegebied? <\/EM><\/LI><\/UL>Of ga je meer geavanceerd:<\/STRONG><\/P>Welke speciale diensten zijn nodig bij een faciliteit, gezien de omliggende demografie (zoals taal) in het servicegebied? En hoe wordt verwacht dat die demografie zich de komende vijf jaar zal ontwikkelen? <\/EM><\/LI><\/UL><\/P><\/P>In dit voorbeeld bedient één brandweerkazerne drie keer zoveel mensen als een andere nabijgelegen, wat personeelsvereisten bepaalt.<\/SPAN><\/P>Het begrijpen van je servicegebied kan leiden tot snellere responstijden, verbeterde service en (misschien) versere pizza.
Over In a GIF:<\/STRONG><\/SPAN><\/P>Elke vrijdag neem ik een paar seconden van mijn dag om een coole functie van het ArcGIS-platform te demonstreren en met jullie allemaal te delen! Het doel is om te laten zien hoe eenvoudig het is om geweldige producten te maken met tools die beschikbaar zijn in de Esri-omgeving.<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P>We hebben allemaal wel eens "kijk hoe makkelijk deze tool te gebruiken is" demo's gezien, met samengestelde data en copy-pasta code. Dus om echt te laten zien hoe je van nul naar held gaat, In a GIF<\/EM> volgt drie eenvoudige regels:<\/SPAN><\/P> <\/SPAN><\/P> In a GIF-regels:<\/STRONG><\/SPAN>
1) De .gif mag minder dan 45 seconden duren.<\span>
2) Geen tijd inkorten van de .gif.<\span>
3) Geen vooraf voorbereide code toegestaan.<\span>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.