<\/P>
Af en toe komt er een vraag op in het forum over hoe je selecties maakt van geometrieën of graphics nadat ze een soort analyse hebben uitgevoerd, zoals een buffer of rijtijd. Het is logisch, je hebt dit mooie nieuwe polygon of iets dergelijks toegevoegd aan je kaart nadat je je fancy-schmancy analyse hebt uitgevoerd en je wilt dat het iets betekent.<\/P>
Het belangrijkste om te onthouden is dat de resultaten van je analyse gewoon meer geometrieën zijn<\/EM> en er zijn tools in de API om ermee om te gaan.<\/P><\/P>Polygon Circus<\/H2>Laten we eens kijken naar een veelvoorkomende, de Polygon<\/A>. Een Polygon heeft enkele ingebouwde methoden waarmee je geometrieën kunt extraheren zodat je er iets mee kunt doen. Er is de getCentroid<\/A>-methode, die gebruikmaakt van de wiskunde hier<\/A>. Als mijn geheugen me niet in de steek laat, zou je een punt kunnen krijgen dat buiten het polygon ligt als het polygon een vreemde u-vorm heeft. Ik weet zeker dat iemand me zal corrigeren als ik het mis heb<\/EM>. Er is ook de getExtent<\/A>-methode, die je misschien hebt gebruikt om de extent van de kaart op een polygon in te stellen, dit geeft gewoon een rechthoekige extent van het polygon terug. Een interessantere is de contains<\/A>-methode. Het is logisch dat deze op de Polygon staat omdat het een snelle manier is om te controleren of je punt binnen het polygon ligt. Je zou kunnen itereren over een lijst met geometrieën en ze controleren zoals polygon.contains(point)<\/SPAN>. Simpel genoeg. Er zijn nog veel andere interessante methoden die je nuttig kunt vinden in de Polygon-module.<\/P><\/P>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.