<\/P>
Je schrijft badass apps<\/STRONG><\/EM>. Je gebruikers zijn blij, jij bent blij, alles is rozengeur en maneschijn<\/EM>. Iemand zegt dat ze wat nieuwe functies willen. Jij denkt vet man, ik fix dit<\/EM>. Je begint met schrijven en refactoren, voegt nieuwe modules toe, past een paar anderen aan en ergens onderweg stort je hele applicatie in. Er is iets kapot gegaan en je hebt zoveel veranderingen gemaakt dat je niet meer kunt zeggen wat waar kapot ging.<\/P><\/P>Je zit echt in de problemen.<\/STRONG><\/P><\/P>Misschien ben je nog nooit in zo'n verschrikkelijke situatie geweest, maar ik wed dat je wel eens lelijke dingen in je code hebt moeten doen om dingen te laten werken omdat je een rare bug moest omzeilen die opdook tijdens het toevoegen van nieuwe functies.<\/P><\/P>De schaamte<\/H2>Als ontwikkelaars voelen we allemaal dat we het zouden moeten doen. Misschien beginnen we enthousiast aan een nieuw project met het doen ervan. We zouden onze code moeten testen. Ik ben schuldig aan het starten van een project met veel tests, maar ergens onderweg houd ik het niet vol en voel ik me er vreselijk over. Maar het hoeft niet zo te zijn. Unit tests<\/A> zijn geschikt voor grote projecten, geloof me. Misschien is het TDD<\/A> of BDD<\/A> of schrijf je gewoon tests achteraf. Hoe je het ook doet, je zult jezelf later dankbaar zijn naarmate een project groeit.<\/P><\/P>Hier is een repo over testen<\/A> van eerdere Esri Dev Summits en een coole Karma voorbeeld<\/A>. Ik vind Karma leuk, het is een coole test runner, maar onlangs heb ik TheIntern<\/A> opnieuw bekeken voor testen. Intern is echt gaaf en je kunt enkele echt geweldige posts op SitePen<\/A> erover lezen. Bekijk die over InternRecorder<\/A>, die is geweldig.<\/P><\/P>
Hier is een
Kombineer live-reload met
Groen is een prachtige kleur.<\/P>
Nu ga ik niet ingaan op het hele
Er zijn veel bronnen over JavaScript testen beschikbaar. Hier zijn er een paar waar ik aan kan denken.<\/P>
Voor meer geodev tips en trucs,
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.