<\/P>
Nog niet zo lang geleden schreef ik een blogpost<\/A> over het gebruik van de ArcGIS JavaScript API met ReactJS<\/A> voor widgets. Ik heb de laatste tijd met een paar mensen over React gesproken, dus dacht ik dat ik het onderwerp hier misschien opnieuw zou behandelen. De grootste vraag die je je misschien stelt, is waarom React gebruiken<\/A>? Persoonlijk vind ik dat React een erg elegante API heeft. Wanneer je het begint te gebruiken en ontdekt hoe gemakkelijk het is om je componenten samen te stellen die de gebruikersinterface vormen, denk ik dat dat is wanneer React echt uitblinkt<\/EM>. Een leuke eigenschap van React is het gebruik van een virtuele DOM<\/A>. In principe, als je de status van je applicatie bij de root bijwerkt, zal het de gehele DOM van de applicatie opnieuw renderen. Het klinkt alsof het traag zou zijn, maar dat is het echt niet. Het kan wel zijn<\/EM>, als je iets doms doet zoals proberen een zeer grote<\/STRONG> JSON-editor te maken **ahem**<\/EM>. Je kunt hier meer lezen over hoe de updates plaatsvinden hier<\/A>.<\/P><\/P>
Allereerst is er een widget genaamd Locator die eenvoudigweg de kaartcoördinaten van de cursor weergeeft.<\/P>
\/** @jsx React.DOM *\/define([\n 'react',\n 'dojo/topic',\n 'helpers/NumFormatter'\n], function(\n React,\n topic,\n format\n) {\n var fixed = format(3);\n var LocatorWidget = React.createClass({\n getInitialState: function() {\n return {\n x: 0,\n y: 0\n };\n },\n componentDidMount: function() {\n this.handler = this.props.map.on('mouse-move', function(e) {\n this.update(e.mapPoint);\n }.bind(this));\n },\n componentWillUnMount: function() {\n this.handler.remove();\n },\n update: function(data) {\n this.setState(data);\n topic.publish('map-mouse-move', data);\n },\n render: function() {\n return (\n <div className='well'>\n <label>x: {fixed(this.state.x)}</label>\n <br/>\n :& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp:& nbsp: <label>y: {fixed(this.state.y)}</label>\n </div>\n );\n }\n }); return LocatorWidget;});
Deze component is dus vrij eenvoudig. Hij toont alleen coördinaten en gebruikt
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.