Voor degenen die nieuw zijn bij deze serie, "This Week's Picks" is een (losjes) tweewekelijkse blog waarin ik enkele van mijn favoriete ArcGIS Online-inhoud met je deel.<\/EM><\/SPAN><\/P> <\/P>Als je geïnteresseerd bent in eerdere berichten, ze zijn hier gearchiveerd: This Week's Picks - ArcGIS Online: Archive<\/A> <\/EM><\/SPAN><\/P><\/P>--------------------<\/SPAN><\/P><\/P><\/SPAN><\/P><\/P>--------------------<\/SPAN><\/P><\/P>YouTube is een ongelooflijk platform om te leren. Van hoe je een stropdas knoopt (sterk gebruikt voor sollicitatiegesprekken na de bachelor) tot hoe je gitaar speelt, er zijn korte video's over hoe je vrijwel alles doet. Geen verrassing dat er veel geweldige how-to video's zijn voor ArcGIS Online-workflows - de picks van deze week belichten drie nieuwe, relevante video's over het gebruik van Living Atlas-lagen om de bosbranden in Australië te analyseren, het uploaden van tegel-lagen en tegelpakketten naar ArcGIS Online, en het behouden van relaties gebaseerd op GlobalID/GUID-velden bij het toevoegen van records. <\/SPAN><\/P><\/P>Gebruik Living Atlas-lagen om de bosbranden in Australië te analyseren<\/STRONG><\/SPAN><\/P><\/P>Joseph Kerski<\/A> nam deze tijdige how-to video<\/A> op over het benutten van Living Atlas-lagen om de tragische bosbranden in Australië te analyseren. Joseph is een meester-educator (de video is gericht op leraren en onderzoekers); na het bekijken van de video had ik niet alleen het gevoel dat ik wist hoe ik bosbranden moest in kaart brengen, maar begreep ik ook beter spectrale banden en satellietdataverzameling. <\/SPAN><\/P><\/P>Aanvullende verwijzingen:<\/SPAN><\/P><\/P>Living Atlas of the World | ArcGIS<\/A> <\/SPAN><\/LI>Gebruik Living Atlas-abonneeinformatie in openbare kaarten en apps<\/A> <\/SPAN><\/LI>Bosbrandkaarten & respons ondersteuning | Wildfire Disaster Program<\/A> <\/SPAN><\/LI><\/UL><\/P>Uploaden van tegel-lagen en tegelpakketten naar ArcGIS Online<\/STRONG> Esri Canada’s Céline Doré maakte deze nuttige video over hoe je tegel-lagen en pakketten naar ArcGIS Online kunt uploaden. Mijn favoriete deel (Céline legt deze workflow uitstekend uit) was de demonstratie van de volgorde van geoprocessing tools die je in ArcGIS Pro gebruikt om grotere afbeeldingslagen om te zetten in tegelpakketten, en uiteindelijk in gehoste tegel-lagen in ArcGIS Online.
<\/P>
--------------------<\/SPAN><\/P><\/P><\/SPAN><\/P><\/P>--------------------<\/SPAN><\/P><\/P>YouTube is een ongelooflijk platform om te leren. Van hoe je een stropdas knoopt (sterk gebruikt voor sollicitatiegesprekken na de bachelor) tot hoe je gitaar speelt, er zijn korte video's over hoe je vrijwel alles doet. Geen verrassing dat er veel geweldige how-to video's zijn voor ArcGIS Online-workflows - de picks van deze week belichten drie nieuwe, relevante video's over het gebruik van Living Atlas-lagen om de bosbranden in Australië te analyseren, het uploaden van tegel-lagen en tegelpakketten naar ArcGIS Online, en het behouden van relaties gebaseerd op GlobalID/GUID-velden bij het toevoegen van records. <\/SPAN><\/P><\/P>Gebruik Living Atlas-lagen om de bosbranden in Australië te analyseren<\/STRONG><\/SPAN><\/P><\/P>
Aanvullende verwijzingen:<\/SPAN><\/P><\/P>
Uploaden van tegel-lagen en tegelpakketten naar ArcGIS Online<\/STRONG>
Esri Canada’s
Aanvullende verwijzingen:
Behoud GlobalID/GUID-relaties bij het toevoegen van records
Na het zien van verschillende GeoNet-berichten met vragen over het toevoegen van records met relaties gebaseerd op GlobalID/GUID-velden (het centrale probleem is dat toegevoegde records een nieuwe GlobalID krijgen, waardoor ze loskomen van hun gerelateerde records), heb ik deze how-to video opgenomen van een workflow die James Tedrick heeft ontworpen om relaties tijdens het toevoegen te behouden. Dit is een workflow die niet vaak gebruikt hoeft te worden, maar handig is om achter de hand te hebben als je twee Hosted Feature Layers/Feature Classes met GlobalID/GUID-relaties moet combineren tot één.
--------------------
Hopelijk biedt de selectie how-to video's wat visuele begeleiding bij de workflows! Laat me hieronder weten eventuele vragen, opmerkingen, of als er inhoud is die je in de toekomst wilt zien. Bedankt voor het lezen en houd een oogje in het zeil voor This Week's Picks - ArcGIS Enterprise<\/A> en This Week's Picks - ArcGIS Pro<\/A>!<\/P><\/P>Als je geïnteresseerd bent, zou ik graag contact maken op LinkedIn<\/A>. Je kunt me ook volgen op Twitter<\/A>. Ik plaats / tweet regelmatig GIS(ish) inhoud op deze platforms.<\/P><\/P>Fijne rest van je week, en tot ziens na Presidentsdag ~<\/P><\/P>-Peter<\/P><\/BODY><\/HTML>
Als je geïnteresseerd bent, zou ik graag contact maken op
Fijne rest van je week, en tot ziens na Presidentsdag ~<\/P>
-Peter<\/P><\/BODY><\/HTML>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.