De ArcGIS API for Python<\/A> is in korte tijd uitgegroeid tot een zeer krachtig hulpmiddel voor het werken met Web GIS. Dit komt zeker deels doordat het een scripttaal is die niet alleen door ervaren programmeurs, maar ook door Power Users kan worden gebruikt. Natuurlijk maakt het scripten in de Jupyter Notebooks<\/A> plezier en is het uitermate interactief. Uiteindelijk denk ik dat het vooral het brede toepassingsgebied van de API is dat haar zo krachtig maakt:<\/P><\/P><\/P><\/P>Tijdig voor de Esri User Conference 2017<\/A> heeft de ArcGIS API for Python nu versie 1.2 bereikt. In de nieuwe versie zijn enkele spannende nieuwe mogelijkheden toegevoegd:<\/P><\/P>Nieuwe uitgebreide API voor rasteranalyses<\/LI>SpatialDataFrames voor de Pandas bibliotheek<\/A><\/LI>Automatisering van gedistribueerde GIS-oplossingen (Portal-to-Portal Collaboration)<\/LI>Krachtige GIS-administratie met een nieuw Server Sub Module<\/LI><\/UL><\/P>Daarnaast zijn tal van andere verbeteringen aangebracht en fouten opgelost.<\/P><\/P>Heb je interesse gekregen en overweeg je hoe je moet beginnen? Dan wil ik je graag de blog Three Ways to Get Jupyter Notebooks and the ArcGIS API for Python | ArcGIS Blog<\/A> aanraden. Meer spannende blogs vind je ook in de gloednieuwe ArcGIS API for Python Explorers' Corner<\/A>.<\/P><\/P>Heb je daarentegen concrete vragen, ideeën of suggesties? Laat het ons dan hier weten of kijk eens in de GeoNet-groep ArcGIS API for Python<\/A> voorbij.<\/P><\/BODY><\/HTML>
<\/P>
Tijdig voor de
Daarnaast zijn tal van andere verbeteringen aangebracht en fouten opgelost.<\/P>
Heb je interesse gekregen en overweeg je hoe je moet beginnen? Dan wil ik je graag de blog
Heb je daarentegen concrete vragen, ideeën of suggesties? Laat het ons dan hier weten of kijk eens in de GeoNet-groep
Soeben ist auf Geoawesomeness zum Thema GIS und Python ein lesenswerter Blog erschienen, den ich Euch nicht vorenthalten wollte 🙂 Why Python is the Future of Web GIS? - Geoawesomeness
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.