<\/P>
Als ArcGIS Online-beheerder heb je controle over vrijwel elk aspect van je ArcGIS Online-organisatie. Van het uitnodigen van leden, toewijzen van licenties en beheren van groepen tot het configureren van credits, beveiligingsinstellingen en hulpprogrammadiensten, jij als ArcGIS Online-admin bent de baas. Een ongelooflijk voordeel hiervan is dat de organisatie kan worden geconfigureerd en beheerd met specifieke gebruikssituaties of workflowvereisten in gedachten. Een uitdaging is dat er veel te volgen valt, en voor nieuwe admins een beetje een leercurve. De onderstaande keuzes bieden enkele tips en trucs voor zowel nieuwe als ervaren admins om het beste uit je, durf ik te zeggen almachtige, rol als ArcGIS Online-beheerder.<\/STRONG><\/EM><\/P><\/P>Hoe word je een ArcGIS Online-beheerder<\/STRONG><\/SPAN><\/P><\/P>Als je net begint met beheer, is de blogpost van mijn collega Rachel Guttmacher<\/A>, https:\/\/community.esri.com\/people\/RGuttmacher-esristaff\/blog\/2019\/11\/18\/how-to-be-an-arcgis-online-administrator<\/A>, een must-read. Het is een leuk, conversatiestuk dat enkele van de belangrijkste beheerscomponenten behandelt, waaronder credits, ledenbeheer, licenties en beveiliging. <\/SPAN><\/P><\/P>Aanvullende bronnen:<\/SPAN><\/P><\/P>Beginnen met beheer013 ArcGIS Online Help | Documentatie<\/A> <\/SPAN><\/LI>Whitepaper: ArcGIS Online Implementatiehandleiding<\/A><\/SPAN><\/LI><\/UL><\/P>Maak optimaal gebruik van aangepaste beheerdersrollen<\/SPAN><\/STRONG><\/SPAN><\/P><\/P>Een andere collega van mij, Tyler Burns<\/A>, schreef onlangs een geweldige blogpost over het benutten van aangepaste beheerdersrollen: Verlicht de administratieve last in ArcGIS Online met aangepaste rollen<\/_A>. Als je specifieke administratieve taken wilt delegeren zoals het beheren van leden en inhoud of het organiseren van de website, biedt de post aanwijzingen en screenshots voor precies hoe je aangepaste beheerdersrollen configureert om dit te bereiken. <\/_SPAN>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
Aanvullende bronnen:<\/SPAN><\/P><\/P>
Maak optimaal gebruik van aangepaste beheerdersrollen<\/SPAN><\/STRONG><\/SPAN><\/P><\/P>Een andere collega van mij,
\n
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.